Hallo, Mijn zoontje is vandaag 5 weken en 5 dagen en sinds 3 dagen drinkt hij minder, maar zo'n 7 min aan 1 borst per voeding. Daarna valt ie in slaap of wil niet meer drinken. Is dit wel voldoende? Hij heeft wel zo'n 6 plasluiers per dag en 2 poepluiers. Zijn ontlasting is trouwens ook van kleur veranderd. Was eerst gelig met het leek wel een soort rijstekorrels er in en nu is het meer bruin (diarree achtige kleur) met kleine donkerbruine vezeltjes erin. Is dit normaal? Hij is deze dagen vaak ook wat onrustig tijden het drinken, af en toe een soort gilletje en beetje jammeren/protesteren. En dan ligt ie maar te draaien. Zijn dit krampjes of komt dit omdat ik probeer hem nog te laten drinken en hij niet meer wil? Het is mijn eerste kindje, dus ben nogal een beetje onzeker. Ik hoop op een snelle reactie. Groetjes Mar (een bezorgde moeder )
Hoi, kan me je onzekerheid helemaal voorstellen, tis ook onzeker, borsten hebben geen maatstreepjes : ) Plassen en poepen is idd een goede graadmeter voor hoeveel hij binnenkrijgt. 7 minuten kan voldoende zijn om genoeg binnen te krijgen, zeker als zijn "output" ok is (idd 6-8 plasluiers en 2 poepluiers, maar poepluiers kunnen inmiddels ook veel minder worden). Hoor je hem ook effectief slikken enzo. De eerste minuut is vaak om je toeschietreflex op te wekken en als die geweest is heeft hij al een aardige slok binnen. Belangrijkste is dat hij daarbij op zijn verzoek kan bijdrinken mocht het nodige zijn, dus mss een keertje extra of iets sneller dan anders. groetjes Kirsten