Hoi, Ik geef nu meer dan 4 weken borstvoeding. in het begin nergens last van, na een tijdje pijnlijke tepels en aanleggen maar ook het voeden bleef pijnlijk.. nu is alleen nog het aanleggen pijnlijk. ze hapt namelijk heel goed aan. zodra ze melk binnen krijgt is er niks meer aan de hand. is dat oke of doe ik toch nog iets verkeerd? liefs Deb
sorry maar heb eigenlijk nog een vraag: Ik geef haar per voeding maar 1 borst, nu kreeg ik te horen dat het beter is om ze beide aan te bieden.. desnoods beide 10 minuten of de een wat langer en de 2de korter en bij de volgende voeding beginnen met de laatst gegeven borst... Is het dan echt zo verkeerd om maar 1 borst te geven? De ene keer zit er een paar uur tussen maar soms komt ze 2x in een uur...
Wanneer je kindje goed groeit en je geen problemen bij de start met borstvoeding hebt gehad kun je met 1 borst per keer verder gaan. Hoe is dat zo gekomen, dat je 1 borst per keer geeft? Wanneer je merkt dat ze altijd in de middag bijvoorbeeld vaker komt, zou ik die voedingen wel 2 borsten geven. De eerste laat je haar drinken tot ze minder doordrinkt. Even bijkomen (boeren?) en toetje aan de andere kant. De 2e kant mag 10 minuten zijn, 15, of 3. Je geeft haar gewoon de gelegenheid om nog te nemen wanneer ze nog wil. Succes! Heidi
hoi Heidi, bedankt voor je antwoord!! waarom ik 1 borst per keer ben gaan geven weet ik eigenlijk niet, denk dat dat te maken heeft met het feit dat het aanleggen toen zo pijnlijk was dat ik telkens 1 borst de rust gaf zeg maar. nu is het aanleggen nog wel pijnlijk maar zodra ze drinkt heb ik nergens meer last van... is dat normaal? ze hapt ook echt flink aan. liefs Deb
sommige vrouwen blijven dit voelen inderdaad. Trekt de pijn door richting zijkant of oksel? Of is het "oppervlakkiger" en meer direct in tepel? Hoe zien je tepels er uit nadat ze heeft gedronken? mooi rond of afgeplat, dubbelgevouwen. Soms ziet het er uit als een lippenstift: schuin aan 1 kant?
Hai, Het is echt alleen de tepel,heb ook altijd al gevoelige tepels gehad. Soms is de tepel een soort van lippenstift en de andere keer weer niet. Nog een vraag,sorry , maar ik wil beginnen met kolven maar hoe móet ik de tepel opmeten voor een borst schild?
Wanneer de tepel is vervormd (lippenstift) duidt dit op het feit dat je kindje toch ergens niet goed aan hapt of tijdens de voeding de tepel anders in het mondje neemt. Wanneer je de gelegenheid hebt laat dan iemand mee kijken (consultatiebureau of lactatiekundige) De aanpassingen kunnen miniem zijn, de klachten kunnen daardoor sterk verminderen of zelfs wegblijven! Voor de juiste maat borstschild meet je de dwarsdoorsnede van de tepel op. Dit is de maat die vaak vermeld staat. Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel! Groetjes, Heidi