Hoi meiden! Heb een vraag over het inenten. Binnenkort krijgt mijn kleintje zijn eerste prikjes. Hebben jullie tips waar ik rekening mee moet houden? Ons ventje is redelijk snel overprikkeld dus had al bedacht om de dagen erna geen 'gekke' dingen te gaan doen met hem. Kan ik hem alleen troosten of bijvoorbeeld ook kinderparacetamol gebruiken? Graag hoor ik jullie tips en ervaringen. P.s sorry als dit bericht verkeerd staat. Ik wist zo even niet waar ik het moest plaatsen.
Geen gekke dingen met hem doen is een prima idee. Lekker knuffelen en bij je houden na die tijd. Tenminste dat wilden die van mij dan altijd. Zetpilletje paracetamol gaf ik alleen als ze koortsig waren of duidelijk pijn hadden op de prikplekken. Succes. Het is toch altijd sneu om te zien dat ze pijn hebben bij die prikjes.
Nooit leuk prikjes, al 3 gehad maar blijf het zielig vinden. Ik ging van het ergste uit bij de eerste keer, maar het viel reuze mee. Sterker nog mijn kleine meid lijkt er meer van te slapen op die dag. Maar inderdaad gewoon rustig aan doen. Lekker troosten en knuffelen is natuurlijk altijd goed
Dank jullie wel 😊 Troosten en knuffelen komt dik in orde natuurlijk! Ik ben met de kleine een paar keer bij de osteopaat geweest voor het moeizame boeren en de krampjes. Dit werkte trouwens super! Alleen is hij een paar dagen van slag hierdoor. De een kon meer slapen en de ander meer huilen. Helaas huilt ons mannetje meer. Dus ik Verwacht dat dit bij de prikjes ook gaat gebeuren Ik heb ook gehoord over een nat washandje meenemen en op het plekje doen om te koelen zodat hij minder last heeft van de prikplek. Klopt dit?
Hier adviseerde de arts dat niet te doen...door het koud te maken loopt de vloeistof niet goed door en doet het zeer. Wat wel super hielp was direct na de plek flink masseren...maar ook echt wat kracht zetten. Dan verspreidt de vloeistof zich goed. De arts deed het voor en je krijgt echt een gevoel van: ow voorzichtig met dat beentje maar het hielp perfect. Huilen was meteen klaar en ook geen last meer gehad.
Klinkt inderdaad logisch! Ik zal de verpleegkundige op het cb dit eens vragen voor te doen. Zie er nu al tegenop!
Ik zou je wel even inlezen op het vaccineren. You tube bijvoorbeeld eens naar dokter moolenburgh, die geeft een lezing over vaccinatie. Ik zou bewust de keuze maken om wel of niet in te enten, niet 'zomaar' doen omdat het verwacht wordt. Het is ook belangrijk om te weten wat de risico's van het inenten zijn want die worden zoals bekend behoorlijk onder tafel geschoven!
Dit vraagt TO toch helemaal niet ? Zelf luchtig doen is ook belangrijk ik ging altijd prikjes halen met de kleine uit mijn familie omdat moeder het zelf ook veel te zielig vond. Paar traantjes en het was weer over.
Gaan we weer??? Dat was de vraag niet. Ze wil graag tips zodat haar kindje er zo weinig mogelijk last van heeft.
Hier vraagt ts toch niet om? Zij kiest er voor om wel te enten, vraagt alleen advies voor na de enting. Beetje jammer zo'n reactie...
zoek op youtube even dat filmpje over hoe je de baby vast moet houden als het een prikje heeft gehad en heel erg huilen moet... ik kreeg het op die manier zoals op het filmpje niet voor elkaar maar deed het net even anders en het werkte echt! dochter was vrijwel meteen stil in die houding. zelfs de verpleegkundige stond er versteld van dat het zo goed en snel hielp.
Wij kiezen bewust voor inenten, niet omdat het 'verwacht' wordt hoor Zou nu toch al te laat zijn, want hij heeft zijn prikjes al gehad. Hij is drie dagen hangerig geweest en nu is hij weer het vrolijke mannetje Ik heb de plekjes flink gemasseerd en moest fietsen met zijn beentjes. Dit was biet echt nodig, want hij schopt veel met zijn beentjes haha! Ik ken ook mensen die niet inenten, omdat kindjes er een handicap aan over kunnen houden. Tja, het is een keuze. Ik geloof dit niet zo. Ik kies er liever voor, voor het geval er een epidemie uitbreekt mijn kindje is ingeënt. Maar goed, dit was idd mijn vraag niet.
Ik ga dat opzoeken, dank je! Volgende maand komt het volgende prikje. Vond dit zo zielig! Huilen van de pijn had ik hem nog niet horen doen. Bah wat naar!