Spruw en kokosolie.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Leesteken, 25 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Ik kom er net achter dat mijn kleine spruw heeft. Yup, net nu het weekend is.

    Ik ben daarom op zoek naar succesverhalen van kokosolie om spruw te bestrijden.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bessensap schijnt ook te werken, van zonnatura. Dan even op een gaasje en het mondje daarmee even uitpoetsen 2x per dag

    Die tip kreeg ik vd huisarts.
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  3. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Kokosolie was het enige wat bij mijn zoontje hielp. Alleen duurt het wel een aantal dagen voordat je resultaat gaat zien. Ik deed het na elke voeding op zijn lipjes smeren en in zijn mondje, en heel belangrijk ook je eigen tepels na elke voeding. Verder nog even door blijven gaan als het over lijkt

    Bessensap kan ook zoals panter aangeeft maar dit is vrij heftig voor een kleintje. Weet niet hoe oud je zoontje is maar zou daar nog eventjes mee wachten.

    Hopelijk is het snel weg want spruw is echt heel naar!
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  4. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    De kleine is al 6 maanden. Ik begrijp niet hoe hij nu aan spruw komt. Hij is gelukkig wel vrolijk, ondanks dat hij zelfs wondjes met bloed heeft. Ik ben nu sinds vrijdag aan het smeren. Gisteren leek hel veel beter. Maar nu ineens weer super heftig. Foto van gisteren
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Het kan zijn dat het even heftiger wordt omdat het de spruw aan het eruit werken is. Spruw is een schimmel en net als dat wij als volwassenen een schimmel kunnen krijgen kan een kleintje dat ook. Misschien een verminderde weerstand?
    Komen de wondjes echt van de spruw?
    Hopelijk is het snel over!
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  6. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Ik vind de wondjes zo gek. Ik heb dat niet eerder gezien, tenminste bij mijn eerste niet. Maar ja, het is 1 van de witte plekjes die ‘open’ is gegaan. Daarom twijfel ik ergens nog of het wel spruw is. Maarja, what else?
     
  7. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ja ik ken het ook niet en mijn zoontje had echt hele erge spruw. Zou toch voor de zekerheid even langs de dokter morgen. Hij kan niet toevallig in zijn lipjes hebben gebeten of heeft hij nog geen tandjes?
     
  8. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Hij heeft idd nog geen tanden. Ik ga zeker even de huisarts bellen morgen.
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  9. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @Leesteken en was het spruw of ook iets anders?
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  10. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    De huisarts wist niet wat het was :|. Ze vond het wel spruwig maar toch ook niet...
    Zijn onderlip is inmiddels helemaal schoon, boven bijna. Maar nu begint zijn tong dus wit te worden. Ik kijk het nog even aan. Als het weer erger wordt ga ik nog eens terug.
     

Deel Deze Pagina