tongriem opnieuw klieven bij 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oktober91, 5 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik heb dringend advies nodig en hoop hier ervaringen en/of tips te horen..

Mijn dochter is bijna 6 maanden oud. Met 7 weken zijn haar tongriem en lipband gekliefd. Moeizame start met borstvoeding, wat na het klieven wel beter leek te gaan. Toch is het altijd een onrustige drinker gebleven, veel overstrekken, los laten enz. Veel behandelingen gehad bij de fysio, elke keer het nekje weer iets vast, weer los gemaakt, maar merkte dan weinig verschil achteraf. Met 10 weken heeft een lactatiekundige mij de concorde houding geleerd wat wel groot effect had, sinds dat moment kon ik zonder tepelhoedje voeden en ging het opzich prima, op het overstrekken en soms onrustige drinken na. 2.5 week geleden moest ik naar het consultatiebureau met haar, en bleek dat ze maar 400 gram gegroeid was in 9 weken tijd. Cb deed erg laconiek, en 'omdat moeder zich zorgen maakt' mocht ik na 2 weken weer terug komen, afgelopen vrijdag. Toen was ze 50 gram gegroeid in 2 weken. Nog steeds zien hun geen problemen, want vrolijk tevreden meisje. Klopt inderdaad en dat is erg fijn, maar die groei lijkt me toch niet goed. Ik heb vrijdag een lactatiekundige gesproken en zij vermoed dat de tongriem weer aangegroeid is en dat ze daardoor niet effectief genoeg drinkt waardoor ze zo matig groeit. Inderdaad drinkt ze voornamelijk de toeschietreflex weg en dan is ze er wel weer klaar mee. Nooit aan de optie gedacht dat het weer de tongriem kon wezen, maar blijkbaar kan dat. Zij zag ook echt een te korte tongriem, maar zij was niet degene die toen gekliefd had dus adviseerde mij om weer met de lactatiekundige die toen gekliefd had contact op te nemen voor advies, maar vooral adviseerde ze mij om naar de tongriemkliniek te gaan in Groningen omdat ze nu te oud is om zo te klieven. Nu heb ik vandaag de andere lactatiekundige gesproken en ik kan daar morgen al terecht. Telefonisch gaf ze al aan dat indien nodig ze morgen gelijk kan klieven. Ik heb wel gevraagd of dat nog kon met deze leeftijd en of dat niet verdoofd moest worden, maar volgens haar maakte dat geen verschil. Nu sprak ik de eerste lactatiekundige weer (lekker verwarrend) en zij is er geen voorstander van en raadde het mij af. Heeft iemand ervaring met klieven op deze leeftijd, en zo ja, waar en hoe is dat verlopen?

Alvast bedankt!

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou laseren aanraden, veel minder heftig, veel mooiere genezing en schijnt ook preciezer te zijn.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.652
    27.303
    113
    Vrouw
    Tongriemkliniek, absoluut! Laseren is zoveel beter. Daar is zelfs ons nichtje van 2,5 jaar nog gelaserd. Wij hebben er goede ervaringen mee. T is echt vreselijk en de geur helpt niet mee maar resultaat en de nazorg 10+

4. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ah oké dus er is verschil tussen klieven en laseren. Wat is laseren dan precies?

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Die geur inderdaad, verbrande huid. Bah.
    Maar laseren is dus het wegbranden precies op de juiste plek van de teveel huid.
    klieven is alleen het inknippen, er verdwijnt geen huid, het zit alleen los.
    Heb je al op tongriem.com gekeken?

6. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ah en daarom groeit het dus weer aan mogelijk. Nee bedankt voor de tip ga ik doen!

7. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier met 6 mond naar de kliniek in Groningen gegaan. Echter super. Het was snel. Er was een Lactatiekundige bij, en goede info gehad. Nazorg gedaan. Vond W niet zo leuk. Maar het was het waard. Nu als peuter kan ze goed haar tong bewegen met eten en praten. Heel fijn begeleid ook daarna. Ik zou echt voor laseren in Groningen gaan. Ze beoordelen er eerst en dan gelijk behandeling, en daarna even bijkomen. Het was een flink stuk reizen maar ik ben blij met hoe het gegaan is.
    Moet wel zeggen dat het voeden niet pijnloos werd maar wel heel goed te doen. Ze had natuurlijk al een half jaar ander gedaan. Ze moest met drinken echt even wennen.

Zoe123 en oktober91 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina