Mijn dochtets is ruim 6 maanden en eet fruiten groente. Volgens het cb mocht de 5e fles eraf. Ze is ook aan de grote kant. Nu moeten we haar om 23:00 altijd wakker maken voor de laatste fles. Als ik haar laat liggen wordt ze 's nachts toch wakker rond 4:00/04:30. Is dit een fase? Of moet ik haar toch om 23:00 wakker maken? Hoe bouw ik deze fles af?
Wat hier goed hielp was 3schepjes rijstebloem door de fles om 19.00, dan zat haar buik net wat voller en sliep ze tot een uur of 7, de eerste paar nachten was ze wat eerder wakker, maar naarmate ze overdag zelf meer extra at sliep ze weer keurig door.
De fles midden in de nacht ging er van zelf af,net als bij jou verplaatst de tijd. De toevoeging van rijstebloen helpt niet iedereen, het zou geen echte toevoeging zijn. Wij zijn 3/ 3/5 lepels pap(fijne granen 6+ maanden) toe gaan voegen bij de laatste fles voor de nacht en toen kon hij het steeds beter redden. Toen hij nog meer vast ging eten sliep hij de nacht door. Succes!
Gaat ze daarna niet meer slapen? Niet te troosten met een speentje? Hier bij beide meisjes nooit 1 schep pap in een fles gedaan en de fles verdween vanzelf.
Ik zit vanaf 4 maanden al op 4 flesseN tussen 19/20.00 krijgt hij een papfles en drinkt volgende ochtend pas weer rond 07.00 Ik heb t gewoon een keer geprobeerd dat ging goed. Tot nu toe is hij goed te troosten met speen als hij wakker word en slaapt weer verder.
Grappig. Ik was van de week bij het cb en gaf aan dat mijn ventje nog 5 flessen kreeg en dat was prima. Zou er vanzelf afgaan als hij meer ging eten (hij eet pas wat sinds een week) Dus ik laat het zelf gewoon zo en kijk wanneer hij het gaat laten vallen. Pap werkt hier trouwens niet.
Mijn dochter is bijna 7 maanden en drinkt overdag goed en eet ook goed haar bijvoeding. Maar bleef steeds komen voor een fles s'nachts. En dronk dan 200 cc leeg. Wij gaven geen late avond voeding. Ze sliep van 20.00 tot 04.00 (voeding) en daarna tot 07.00 Ik ben de fles steeds wat kleiner gaan maken, eerst 2 weken 150+5 toen 2 weken 140+ 4 en toen sliep ze uit zichzelf door. Ze slaapt nu van 20 tot 7 uur en s'morgens drinkt ze haar fles geeneens leeg. Denk dus echt dat het voor sommige baby's van deze leeftijd gewenning is.