Spruw en slecht/onrustig drinken (FILMPJE)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Deni25, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deni25

Deni25 Lid

5 jul 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Bij mijn kleine is vorige week geconstanteerd dat hij spruw op zijn tongetje heeft.
    Hiervoor ook medicijntje gekregen.

Sinds hij spruw heeft drinkt hij onrustig en gaat gepaard met huilen.
    Ook drinkt hij minder als normaal, tot soms wel de helft minder.

Heb er even een filmpje van gemaakt zodat jullie kunnen kijken of dit gedrag bij het drinken inderdaad de oorzaak door spruw kan zijn.

De kleine is nu 5 weken trouwens.

https://m.youtube.com/watch?v=a7-pGaOaXvA

Alvast bedankt!

Mvg deni

2. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Spruw moet je zien als blaasjes in de mond. Het doet zeer, en daardoor gaan ze minder drinken...suus heeft het twee x gehad de eerste keer best erg en ze dronk ook inderdaad minder en onrustig. Ik zou aankijken of het beter gaat in de loop van de kuur. Zo niet gewoon weer contact opnemen met je huisarts. Het is heel sneu voor zon kleintje :(

3. Deni25

Deni25 Lid

5 jul 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb inderdaad met de kleine te doen.
    Soms kan hij na t drinken nog best even na huilen, net oftie nog na-pijn heeft.
    Helemaal lachen was dat toen de vervangende dokter zei dat Ze er geen last van kunnen hebben... Onzin dus!

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik gaf borstvoeding toen we beiden spruw hadden....dat drinken ging ook zeer onrustig.
    Ik vond de pijn van de spruw gruwelijk! Ik kan me voorstellen dat het bij zo'n ukkie ook heel pijnlijk is.
    Als je het idee hebt dat je ukkie te weinig binnen krijgt ( tis ook erg warm nu) misschien wat vaker een klein flesje aanbieden, zodat hij toch voldoende melk krijgt?
    Toen ik starte met medicijnen voor de spruw verbeterde het wel vrij snel na een paar dagen.
    Maar spruw kan volgs mij echt zeer doen, ook biij zo'n ukkie.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat voor medicatie heb je gekregen?
    Als je nistatine hebt gekregen: het kan heel lang duren voor het gaat werken, als het al werkt.
    Ik zou je gentiaan violet willen aanraden. Te krijgen bij bv een lactatiekundige. Werkt als een speer!
    Die kleintjes kunnen echt zoveel last hebben van spruw (en mama's ook!)

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik huil met je kleintje mee. Spruw doet echt zeer heb het zelf gehad vorig jaar en als volwassen is het al een lastige kwaal het doet gewoon echt zeer.

Zou de fles wat vaker aanbieden als hij stopt met drinken even wachten tot hij gekalmeerd is en dan weer een slok je en anders met een spuitje melk in zijn mondje laten lopen.

Dus iedere keer kleine flesjes aanbieden wat hij wel drinkt voor hij gaat huilen dan wachten en dan weer een poging eerst kalmeren dus en troosten. Ik weet ze moeten meer drinken te gelijk maar denk als je kleine beetjes doet elke keer dat het wat gaat helpen tot dat de spruw verdwenen is.

7. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik had juist met nystatine dat het grootste gedeelte van de spruw ontzettend snel verdween. Maar voor een aantal hardnekkige plekjes moest ik echt even doorbehandelen. Met één flesje waren we er niet. Maar onze zoon is er goed vanaf gekomen met de nystatine :)
    Ik had wel al bedacht om gentiaanviolet te gaan kopen als het niet lukte met nystatine. Maar dat was hier uiteindelijk niet nodig.

8. Deni25

Deni25 Lid

5 jul 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb inderdaad nistatine gekregen, via een spuitje in zijn mond doen.
    Ben nu sinds vorige week maandag bezig maar merk ook niet echt dat het minder is.
    Zal eens achter die gentiaan violet gaan.
    Gaat dat via de cb of de kinderarts??

Mvg

9. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!

Ik heb trouwens met nystasine goede ervaringen. Her duurt even maar het was wel weg.... En die vervangende dokter is niet goed. Het zijn gewoon blaasjes in de mond dat doet hartstikke zeer joh ...

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nystatine is het makkelijkst via een lactatiekundige. Huisarts, cb, apotheek... Geen van allen kon ik daarvoor terecht. De vrouw bij de apotheek zei nog 'idd, dat werkt het beste, maar wij hebben het niet' (was duidelijk vrouw van oude stempel, haha.
    Ik zeg niet dat nystatine nooit werkt, maar ik hoor er zo veel slechte verhalen over. Bij mijn dochter was ik al aan de vierde kuur begonnen, het hielp echt niet. En dan blijft het toch medicatie. Ik wilde zo niet verder. Dus verder uitgezocht. Belde een lactatiekundige of ze alsjeblieft kon vertellen waar ik het kon krijgen (was al best wanhopig). Toen zei ze: 'ja, bij mij!'
    Toen was het binnen no-time weg.

11. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een idee om met een cupje of lepeltje te voeden? Geen idee hoor of dat helpt, maar een poging waard denk ik. Hopelijk is je kleintje snel van de spruw af! Zielig!

12. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Als je googlet op gentiaanviolet kom je bij een artikel van borstvoeding.com. In dat artikel staat ook een link naar een webshop waar je het kunt kopen: www.eurolacwinkel.nl

Deel Deze Pagina