Hi dames, Al sinds onze kleine dame 4 weken oud is, kolf ik fulltime. Momenteel js ze drie maanden oud en ik merk sinds twee dagen dat mmijn melk ineens veel minder vet is! Voorheen had ik echt n dikke laag vet erop maar momenteel ben ik blij als ik een millimeter zie! Mevrouw is een weinige en moeilijke drinker dus ik wil dan ook t beste voor haar! Iets waarmee ze dus goed kan groeien. Ik denk wel dat ze nog gegroeid is (maandag weer wegen), maar maak me hier een beetje zorgen om.. Wat is dit nou?? Is het nog wel goed?
Het is heel normaal dat de samenstelling van je borstvoeding wijzigt. Dat is niets om je zorgen over te maken. Wel is het belangrijk bij kolven dat je de borsten heel goed leeg kolt. De voormelk is namelijk minder vet dan de achtermelk die als laatste komt. Dus dat is wel iets om in de gaten te houden.
Borstvoeding veranderd veelvuldig van samenstelling naar de behoefte van je kleintje. Dit is dan ook helemaal niet raar. Gewoon lekker zo doorgaan!
Ik had dit ook vaak. De ene week een of twee centimeter aan een roomlaag en soms maar een of twee millimeter. Maar dat de roomlaag kleiner is wil niet zeggen dat de melk minder voedzaam is. Ik heb mijn zoontje tot ruim 5 maanden alleen borstvoeding gegeven en tot bijna anderhalf jaar icm met gewone voeding hij heeft altijd prima gegroeid en nooit een fles poedermelk gehad al maakte ik me soms ook wel zorgen daarover is niet nodig!
Klinkt als normaal maar check ook ff eetpatroon. Eet je voldoende goede vetten. Mijn ervaring maar ook die van vriendinnen is dat handje noten, volle ipv halfvolle producten en goede maaltijden ook effectief zijn. Bv geven kost veel energie en t leven met een kleintje is druk, vergeet je zelf dus niet!!!!
Om mezelf gerust te stellen dat mijn melk vet is, eet ik elke dag een handje noten, volle melkproducten en kokosolie (lekker op een boterham met hagelslag). Geen idee of de melk er echt vetter van wordt, ik kolf bijna nooit dus kan het niet checken.
Geen zorgen! Had je niet gekolfd dan had je het nooit geweten! Als ze blij en content is en goede plasluiers heeft dan is het allemaal ok