Eerste weken steeds uit 1 borst gedronken; nu toch 2?

Discussion in 'Borstvoeding' started by ikkie97, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Hoewel we wel wat opstartprobleempjes hadden bij de borstvoeding (oa door slechte begeleiding in het ziekenhuis) is het in de kraamweek gelukkig goed op gang gekomen. Zelfs zo goed, dat ons meisje steeds aan 1 borst genoeg had en de kraamhulp ook adviseerde gewoon steeds 1 borst te blijven aan bieden. Maar nou wordt ze de laatste tijd heel vaak een half uurtje na een voeding weer heel onrustig, huilen en heeft dan duidelijk nog honger. Heb nu een paar keer geprobeerd om dan ook de andere borst nog aan te bieden en daar drinkt ze dan ook nog wel uit.
    Als ze borst 1 losgelaten heeft valt ze ook vaak even in slaap, terwijl er nog wel melk blijft komen! (als ik zachtjes knijp stroomt het eruit). Er is dus nog melk en na een kwartier/half uurtje blijkt dat ze ook nog honger had..
    Is het verstandiger dan toch weer dezlefde borst aan te bieden of toch de andere?
    En als ik ze beide heb gedaan, bij welke borst begin ik dan de volgende voeding weer?

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier drinkt ze meestal 1, soms 2. Ik bied de 2e borst pas aan als de 1e leeg is. Dan wordt het hier gevoelig. Bij 2 borsten begin je bij de borst waar je geëindigd bent.

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Hier ook een borst per keer. Voornamelijk 's avonds krijgt de kleine ongeveer een half uur na de voeding last van krampjes en weer zuigbehoefte. Is dit bij jullie nu niet ook aan de hand?

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Ik twijfel momenteel steeds of ze nou krampjes heeft of echt honger.. 's Morgens is het ook ongeveer om het uur dat ze wakker wordt en dan begint het met wat gekraai en gezwaai wat vervolgens overgaat in razen en krijsen... Als ik haar aanleg gaat ze wel meteen drinken, maar na een paar minuten valt ze weer in slaap, uurjte later herhaalt zich dit weer. 's MIddags slaapt ze meestal ruim 4 uren achterelkaar en 's avonds hebben we hetzelfde circus.. Ze is dan echt boos als ze wakker wordt, schreeuwen, gillen... dus dan zouden het idd ook krampjes kunnen zijn, maar ze blijft huilen totdat ik haar aanleg en dan is ze weer een tijdje stil.. Speentje wil ze dan ook niet, die wil ze eigenlijk alleen 's avonds in bed, zelfs dan niet altijd. Aanleggen is het enige wat helpt..
    Door het vele aanleggen had ik gisteravond enorme last van stuwing en vanmorgen toen ik uit bed kwam stroomde het eruit.. dus misschien zijn het ook regeldagen (regelweek..?) alleen dat is normaal niet bij 6-7 weken toch?

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Het gevaar is wanneer je haar aan blijft leggen en ze telkens maar kort drinkt dat ze voornamelijk voormelk krijgt en bijna geen achtermelk. Je zou kunnen proberen om haar tijdens het drinken wakker proberen te houden en borstcompressie toe te passen.
    Ik zou in ieder geval wel blokvoeden (per drie uur dezelfde borst aanbieden) als je het idee hebt dat ze je borst niet leeg drinkt.
    Succes in ieder geval!

Share This Page