maak me zorgen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dani27, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    #1 Dani27, 3 jul 2016
    Laatst bewerkt: 3 jul 2016
    Hoi allemaal,

Ik maak me wat zorgen. Even in het kort: moeizame zwangerschap met bloedingen, dochter dysmatuur ter wereld gekomen. Slaapproblemen, verborgen eeflux en koemelkallergie.

Dochter is bijna 1 en nog steeds geen geweldige slaper maar dat ben ik gewend.
    Het is vanaf het begin een drukke tante geweest die continu met armen en benen in de weer was. Punt is dat ze heel veel fladdert, de kinderarts maakte hier laatst een opmerking over (ze vind het apart). Ze wil het in de gaten houden.

Dochter doet alles wat trager, zit wel stevig en tijgert een beetje maar daar houdt het mee op.

Ze fladdert bij opwinding als ze iets wil of als ze iets niet wil.
    ze maakt een soort van ronddraaiende beweging met polsjes en enkels zeg maar.

Ik maak me wat zorgen ivm autisme. Eigenlijk sinds de opmerking vd KA.
    Het was me al weleens opgevallen dat ze niet altijd blij lijkt me te zien. Ook reageert ze niet altijd als ik haar naam roep bijv.
    Ze zegt ook nog geen woordjes maar het is wel.de hele dag wijzen en dan zegt ze "daat?". Ze weet dondersgoed wat alles betekent en wijst alles aan, lacht veel en is een dikke ondeugd. Het is altijd een kind geweest wat graag op.de arm zit. Dat is nu nog zo. Alleen spelen wil ze niet zo lang en als ik haar help met bijv de blokkenstoof, wordt ze boos.

Echt knuffelen doet ze heel af en toe. Dan ineens legt ze heel lief haar hoofd op mijn borst en blijft een tijdje zo liggen. Als ze kindjes of dieren ziet zegt ze aaaachhhh. Hetzelfde met poppen en knuffels. Die pakt ze dan ook vast en probeert te knuffelen...(ze knijpt ze de keel.dicht maar oke :p)

Wat ze bijv ook doet is met haar hoofd nee schudden, niet alleen als ze.iets niet wil maar soms is het net alsof ze daarmee uit wil dagen..ik weet het niet precies.

Het is een pittige tante die weet wat ze wel en.vooral niet wil en het frustreerd haar enorm dat ze zich.niet goed voort kan bewegen. Het lijkt alsof ze haar benen te stijf houdt.

Nou dat was het wel..misschien herkent iemand iets? ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. Andere kindjes lijken veel sneller met alles en knuffeliger bijvoorbeeld.

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter was ook geen knuffelaar, zoontje veel meer! Dochter keek niet op of om als ik haar kwam halen bij de gastouder terwijl mijn zoontje gelijk naar me toekruipt en me een dikke knuffel geeft.

Het fladderen doet mijn zoontje als hij ergens enthousiast over is (leuk speelgoed of als hij me ziet als ik hem kom halen bij de gastouder) of bij frustratie (als hij niet aan de oven mag hangen ofzo haha ja ik ben heel streng ;) ). Ik weet niet meer zo goed of mijn dochter dat ook deed.

Verder zegt mijn zoontje alleen nog 'dah' en 'klaah' (dag en klaar) en reageert verder ook nog niet echt op me als ik hem wat vraag.

Dus...ik kan natuurlijk niks zeggen over jouw dochter maar ik lees heel veel dingen die voor mij normaal klinken als ik ze vergelijk met mijn kinderen. Zoontje is pas 13 maanden dus daar valt niet gek veel over te zeggen maar met dochter is alles goed so far 😊

3. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Dankje ligero dat geeft hoop.
    Ik ben een type dat het niet los kan laten, het gaat ook over mijn kind.
    het lijkt bij haar alsof ze alles zo.mooi vind en zo boeiend.ze vraagt en wijst de ganse dag.

Hoe fladdert je zoontje? Op wat voor manier?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik snap je zorgen, echter op deze leeftijd kan je er nog weinig mee. Vroeg testen is vanaf ongeveer 1,5 jaar en dan zal er doorgaans ook een voorlopige diagnose gegeven worden.

Ontwikkelingen die je noemt vind ik niet zorgwekkend.
    Juist wijzen is een positief teken. Praten is geen must op deze leeftijd.

Voor nu klinkt het vooral als een kindje wat heel graag heel veel wil, maar nog niet allemaal kan.

5. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Dank je averlhach. Ik "ken" je vanuit reacties op de verborgen reflux.

Ik maak me hoofdzakelijk zorgen over het gefladder. Dat deed ik maar sinds de opmerking van de kinderarts nog meer.

6. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Wat ze.ook al heel lang doet is hoofdschudden bij het inslapen

7. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een heel lieve neef van 13 die - als hij enthousiast, gelukkig, blij, zenuwachtig is - nog steeds 'fladdert! Niets met hem aan de hand, is gewoon zijn manier om aan te geven dat hij opgewonden is. (Toen hij kleiner was sprong hij daarbij dan ook nog eens op-en-neer!)
    Als je dochter heel duidelijk maakt wat ze wel en niet wil, lijkt mij een heel goed teken. Dat ze je begrijpt en wijst ook! Probeer je niet te druk te maken, ieder kind is anders en er hoeft zeker niet per se 'iets' aan de hand te zijn.

8. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Dankje voor je reactie jocelynn, mooie naam btw.

Het komt mede doordat het een moeizaam.jaar was ook.
    Ze is gewoon een kind met gebruikaanwijzing maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Het slapen gaat ook niet altijd je van het. Dan gaat het een avond en nacht prima maar zo zijn er ook avonden dat ik tig keer moet gaan sussen en speentje geven.
    Maar ik klaag niet want het is nog veel slechter gegaan...van alleen op de arm slapen naar bij me in bed, naar ernaast liggen.

9. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Het is ook niet fladderen in de zin van op en neer gaande bewegingen.
    Het lijkt wel een soort dans..armen horizontaal en draaien met handjes en draaien met enkels.

voorbeeld als ik haar hapjes geef. Bij het happen doet ze het niet maar tussen de hapjes door wel. Geef ik haar iets in de handen, een boekje ofzo dan stopt ze. Maar wil ik haar handjea vasthouden, wordt ze boos.

Als ik haar neerzet bij een ander kindje...zegt ze aaacchh en gaat ook zitten "fladderen" en dan weer spelen.

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dat deed mijn zoontje ook, alsof hij echt een nestje wilde maken. Nu (20 mnd) doet hij dat niet meer. Wat betreft slapen heb ik ook heel wat avonden (soms nachten) naast zijn bedje gezeten, om hem in zijn bedje weer in slaap te krijgen. Dat klinkt voor mij ook niet vreemd.

Probeer te bedenken dat je er nu toch niets aan kan doen als er wel iets zou zijn. Geniet van haar en probeer toch echt de zorgen wat weg te laten glijden. Wellicht is jouw interpretatie van de arts zijn reactie niet goed en maak je je zorgen om niets. Ik begrijp het wel hoor, het valt ook niet mee vertrouwen te krijgen als het zo moeizaam is verlopen, daar weet ik alles van.

11. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Je hebt ook gelijk hoor dubbelgeluk. Uiteindelijk is ze wie ze is en blijft ze mijn meisje.

12. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Dat rondjes draaien met polsen en enkels doet mijn kindje ook. Ik heb me er nooit zorgen om gemaakt.

Ik herken best veel eigenlijk. Dat nee schudden doet ze ook. Vooral als ze iets doet wat niet mag.

Ik lees niks geks in je verhaal eigenlijk.

13. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik herken ook het 1 en ander. Maak je geen zorgen. Denk je kind niet bij voor baad de molen in.

14. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik herken een hoop behalve het "gefladder"
    Zoontje had koemelkallergie was en hele moeilijke slaper met 1,5 ging het slapen vanzelf.
    Knuffelen deed hij op die leeftijd niet en nu knuffelt hij me zowat dood :D
    Praten op die leeftijd deed hij echt niet wel wijzen, nu praat hij nog steeds niet veel maar begrijpt wel alles.
    Mijn zoontje wou ook veel meer wat niet ging en raakte enorm gefrustreerd dan.
    Zou me nu geen zorgen maken hoor er zijn meerdere die dit herkennen!

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    :)

Bij ass (autisme) weten ze ondertussen dat vroegsignalering heel belangrijk is. Een jong kind kun je nog enigzins vormen, een ouder kind alleen sturen. Dat omslagpunt ligt rond de 8 jaar geloof ik. Op bij het cb hebben ze instructies gekregen om goed op de kenmerken van ass te letten en ik vermoed de ka dus ook. Het is een kenmerk die bij ass past, maar niet het kenmerk dat altijd en alleen bij ass hoort. Ass bestaat uit zoveel kenmerken en zoveel verschillen tussen mensen met ass.

Hoe moeilijk ook leg het naast je neer. Parkeer het in je achterhoofd, zodat mocht je later twijfels hebben je dit kun bespreken met de juiste personen.

Je dochter blijft je dochter met of zonder ass.

16. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Mijn dochter deed hetzelfde, en soms nog steeds (is nu 20 maanden) zeker tot ze net een jaar oud was, armen en benen gestrekt, voeten en handjes rondjes draaiend. Dat fladderen deed ze vroeger toen ze echt kleiner was zo vaak dat er vaak ook grapjes over gemaakt werden door anderen (nog even en ze vliegt weg!)

Dochter heeft hier nooit gekropen = een billenschuiver. Toen ze 13 maanden was begon ze er mee, toen werd dat fladderen minder, maar soms nog steeds als ze heel enthousiast is gaan de handjes en voetjes weer in een draaiende beweging.

Hier voor de rest geen slaap- en eetproblemen (wel altijd makkelijk gespuugd, als ze ziek is spuugt ze ng steeds makkelijk) maar is verder een hele goede prater en erg knuffelig

17. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    #17 Dani27, 4 jul 2016
    Laatst bewerkt: 4 jul 2016
    @ladybug; in wat voor situaties fladdert je zoon?
    @averlhach; ze is nog te jong om er iets van te kunnen zeggen, maar punt was gewoon dat ik me afvroeg of dat gefladder dan echt zo raar is. Er zijn dus meer die het doen Heeft 1 van jouw kindjes ass?
    @romantic; hahaha hier vinden mensen het ook amusant. maar sinds de arts het zei, irriteer ik me aan die mensen. Onzin natuurlijk.

Het is mijn meisje en die liefde is onvoorwaardelijk :)

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn oudste heeft idd ass en heeft nauwelijks gefladderd of iets wat daar op lijkt ;)

19. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Dani, ik heb een dochter ;)
    Ze fladdert als ze enthousiast is. Dus als we met iets te eten aankomen dat ze lekker vind bijvoorbeeld. Of als we met haar spelen.
    Ik kan je met zekerheid zeggen dat mijn dochter geen ASS heeft.

20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier het draaien met handjes en voetjes ook hetkenbaar bij onze dochter! Mijn moeder maakte zich daar nog weleens zorgen om, ivm de erfelijke stofwisselingsziekte van mijn zus. Maar het is echt tijdelijk geweest. Weet niet meer precies hoe oud ze was toen het stopte, maar ze heeft het lang gedaan! Eigenlijk op gewone rustige momenten, als ze bv in de wandelwagen zat.

Deel Deze Pagina