Spruw gaat niet over.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brinsa, 15 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Lieve dames,

    Weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen maar ik zit met het volgende.

    Mijn zoontje van 5 weken heeft spruw. Nu kwamen we er bij 3 weken pas achter. Hij heeft dit dus al eigenlijk een paar dagen na de bevalling, alleen gaf iedereen aan dat hij gewoon melklipjes hado_O. Nu sinds 2 weken worden wij dan ook allebei behandeld alleen gaat het nog niks beter. Ben ondertussen ook maar alle voedingen gaan kolven omdat hij zo extreem onrustig aan de borst dronk en ik ook erg veel pijn had. De dokter zegt dat ik gewoon door moet blijven gaan met de medicatie maar er komt geen verandering.

    Hebben jullie misschien nog tips? Wil hem ook graag weer terug aan de borst maar ben bang dat het dan misschien nog erger weer wordt.

    Liefs brinsa
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Maar welke medicatie gebruik je nu dan?
     
  3. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Je gebruikt zeker nystatine? Vraag eens naar diflucan. Mijn zoontje had ook lang nystatine omdat t niet overging. Ik vond t maar zoete troep dat toch niet werkte dus via het ziekenhuis kreeg ik deze tip. Toen was t binnen twee dagen weg. Mijn dochter kreeg het ook toen heb ik meteen diflucan gevraagd en was het ook heel snel weg. Ik gaf trouwens flesvoeding en met nystatine en echt alles elke keer uitkoken ging het niet over.
     
  4. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Hier veel ervaring met spruw helaas en wat echt goed helpt is gentiaan violet!
    Dat had ik bij de 2de standaard in huis en straks als de 3de zich aandient bestel ik het gelijk weer.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Daar heb ik er meer over gehoord, staat ook in mn aantekeningenboekje!
     
  6. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ja klopt ze hebben nystatine gegeven. Vind hey ook veel te zoet en het doet echt helemaal niks! Bedankt voor de tip ga het meteen vragen aan de dokter!
     
  7. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Bedankt ga ook deze o houden
     
  8. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Ik volg even mee, hier ook voor de 3e keer spruw in korte tijd :(
    Wij hebben Daktarin gekregen en daarmee een week doorgaan als het weg is. Nou mooi dat het dan na een week weer terug is o_O

    Dat Gentiaan violet, hoe gebruik je dat en is de baby dan ook daadwerkelijk paars in/bij het mondje? En voor hoe lang?
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier kreeg ik bij nystatine het advies om het niet 2 of 4x per dag toe te dienen, maar de dosis te verdelen over iedere voeding - dus bv 8-10x. Na iedere voeding even het spul goed door het hele mondje spuiten, vanaf de wangen en dan over de tong. Bij borstvoeding jezelf ook na iedere voeding even insmeren met de anti-schimmel-creme.
    Hier was het zo na een paar dagen al duidelijk minder, ik moest 2 weken door blijven gaan met behandelen.
     
  10. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Nystatine
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  11. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Gebruik jij antischimmelcreme?
    En maak je je borsten schoon voor en na elke voeding?
    De baby van vriendin van mij werd opnieuw besmet doordat ze gekolfde melk (van toen ze spruw had)0 had gegeven. Deze is de vriezer in gegaan, dus bacteriën worden hier niet door uitgeroeid.
    Hoe vaak kook je alle gebruikte materialen uit?
     
  12. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ja ik gebruik de crème. Ook maak ik mijn borsten goed schoon. Ik geef de afgekolfde melk meteen de volgende voeding. Verder kook ik alles 2x per dag uit.
     
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Hier ook. En ook bij kind 3 en 4 voor de bevalling al besteld
     
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Ik deed een wattenstaafje er in dopen en dan de mond insmeren ermee. Volgens mij 3x per dag, tot 3 dagen nadat de plekjes weg waren.

    Mondje/lippen worden idd paars, ziet er beetje gek uit. Maar binnen 24u niks meer smeren was dat ook weg.


    En ik smeerde mijn tepels (en stuk er om heen) ook in.

    Let wel op bij kleding etc, t wil niet overal makkelijk uit
     
  15. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Gebruikte je dat naast de (Daktarin) gel van de huisarts of in plaats van?

    Klinkt in elk geval veelbelovend, morgen maar even bestellen want op deze manier blijven we hier bezig. Mag ik vragen waar jij het besteld hebt?
     
  16. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Absoluut niet in combinatie gebruiken. Dan werkt het allebei niet. En ook bij jezelf de gentiaan gebruiken en niet iets anders (als je borstvoeding geeft ten minste).

    Bestellen zou ik doen bij Eurolac. https://www.eurolac.net/product/gentiaan-violet/ Belangrijk is in ieder geval dat je er eentje neemt met slechts 1% alcohol.

    Tip: even laten weken in melk en daarna gewoon met de was mee! Krijg je het vrijwel overal uit.
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    In plaats van.

    Site weet ik niet meer, laatste keer was 3 jaar terug;)
     
  18. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ik heb de gentiaal violet besteld. Hopelijk werkt het snel. Bedankt meiden
     
  19. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Aaah spruw wat een ellende. Toen ons meisje 2 weken was begon hier de spruw ellende ook. Uiteindelijk was het medicijn Diflucan de oplossing en stoppen met borstvoeding. Daktarin mocht nog niet omdat ze te jong was. We hebben er 10 weken lang tegen moet strijden. Ik ben met bv gestopt toen ze 8 weken was. Hier speelde ook mee dat voeden echt pijnlijk was, mn tepels helemaal stuk waren. Daarbij had ik een postnatale depressie en was onze dochter een huilbaby. Spruw was hier ook een van de oorzaken. Na de diflucan verdween de spruw binnen 1 dag uit haar mond en ook de luieruitslag verdween. Het zat echt bij jaar van mond tot kont. Als genetiaan violet niet aanslaat zou ik weer terug gaan naar je huisarts. Succes en sterkte!
     
  20. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @Mupje Heeft de gentiaal bij jullie gewerkt?
     

Deel Deze Pagina