6 dagen maar 6/7 voedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Flutterby, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter van 6 dagen komt uit zichzelf niet vaak voor een voeding, dus ik maak haar na 3 uur wakker. 's Nachts laat ik er wel 4 uur tussen. Vaak drinkt ze 1 borst en wil ze pas na een uur de andere kant. Voor mijn gevoel is dit zo weinig? Ze poept en plast goed en was weer aan het aankomen, maar gister weer 20 gram afgevallen. Morgen nog een keer wegen. Ze is trouwens ook regelmatig goed wakker, niet suf ofzo.

Kan het kwaad, zo 'weinig' voedingen?
    Ik probeer haar vaker aan te leggen maar dat is lastig omdat ze vaak al een half uur a uur laat tussen 2 borsten. Of telt dat dan ook als 2 voedingen?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als er een uur tussen 2 borsten zit, telt dat inderdaad als 2 voedingen en niet als 1.

Als je op die manier telt, op hoeveel voedingen zit je dan?

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Even kijken, dan zit ik vandaag al op 7 en dan duurt de dag nog 2,5 uur. Klinkt al een stuk beter als ik zo ga tellen ;)

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Klinkt heel bekend. Ook hier wat groei problemen in het begin, maar toen bleek dat er meer kruiken in bed moesten, maar dat lijkt me met dit weer niet..

Ik denk dat je het goed doet door je kindje elke drie uur wakker te maken, dat deed ik ook. En verschonen tussen de borsten door? Zodat kindje weer wakker wordt, of wil ze dan gewoon niet? Ons zoontje was dan namelijk alweer in slaap gevallen.

Over het wegen, probeer jezelf niet gek te maken. Ik werd echt heel zenuwachtig van twintig gram plus of min. Zolang je kindje goed blijft plassen en op de wakkere momenten wel goed wakker is, kan je op jezelf vertrouwen!

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Quinten heeft vanaf het begin gelijk al maar 6 voedingen gedronken, maar hij groeide wel prima. In de eerste week heeft hij natuurlijk wel gehad dat hij iets afviel, maar daarna ga je ook minder vaak wegen en als hij dan na 1 of 2 weken gewoon goed was aangekomen was dat voor ons de bevestiging dat hij goed groeide.
    Het belangrijkste is dat ze tussendoor goed allert zijn en voldoende plasluiers hebben en dan zit het echt wel goed. Snachts zat er in de eerste week vaak al 6 uur tussen en dat vond de kraamverpleegster toen ook prima.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat je het dubbele aantal voedingen hebt van wat je nu telt, als er steeds een uurtje tussen zit. Dat zit dus helemaal goed.

Hier sliep ze ook meteen al langer 's nachts, soms wel 4,5 uur.
    Overdag liet ik er nooit langer dan 3 uur tussen. Afvallen hoort erbij, als ze binnen 14 dagen weer op geboortegewicht zit is het goed (hier was dat met 5 dagen).

7. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Mijn oudste dronk vanaf de eerste dag maar 6x... Nachtvoeding kende ze amper!! Maar ze groeide goed, t cb en kraam enzo vertelden steeds dat ik ze vaker moest aanleggen maar tja, ze dronk niet!! Hier had ze echt voldoende aan 6 voedingen!
    Als je twijfelt of het wel voldoende is even paar weken achter elkaar wegen, meten = weten ;) hoewel je zelf vaak ook wel ziet of t goed gaat met je kleintje ;)

Deel Deze Pagina