ik weet het gewoon niet meer... Erenay was de stilte zelve de eerst 3 weken maar mijn God wat maken we nu mee vind het helemaal niet erg voor mezelf maar onze jongen jeetje ik kan het niet aanzien. vanaf week 4 is het begonnen heel goed slapen super eten maar als hij wakker is huilt hij gewoon de hele tijd huilen is eigenlijk zacht uitgedrukt het is meer krijsen je hoort gewoon dat hij het uitschreeuwd van de pijn. we waren al naar de osteopaat geweeste en dan ging het een paar dagen goed en dan was het weer opnieuw ook de 2de keer dat we gingen. vorige week donderdag de hele morgen met stralen overggegeven ik had nog nooit zoiets gezien bij Elyesa(en die had ook reflux) wij onmiddelijk naar de huisarts en ja idd reflux...medicatie gekregen ze zei erbij dat dit hem wel "wat" kan verstoppen. jaaaa "wat" het kind zit gewoon potdicht. nu water bij gegeven en een druppel olijfolie en het kwam er allemaal uit, nu zou het wel beter gaan...yeah right van 15.30 tot net het weer uitgeschreeuwd tot hij gewoon snikkend en trillend in mijn armen in slaap viel. als Elyesa niet lag te slapen was ik naar spoed gereden dit kan toch gewoon niet meer. waar kan ik nog met hem heen? wie zou hem nog kunnen helpen? zit gewoon te huilen omdat ik niet weet hoe ik mijn kindje kan helpen terwijl ik weet dat hij vergaat van de pijn.
Heeej, Wat ontzettend naar voor jou en voor je kleine ventje.. Je weet dat hij pijn heeft maar waar weet je niet.. Ik zou als ik jou was een goed kinderziekenhuis zoeken en hem ontzettend goed laten nakijken!(bijvoorbeeld het wilhelmina kinderziekenhuis) Dan weet je dat ze er goed naar kijken en dan is jouw kleine mannetje hopelijk zo snel mogelijk van de pijn af.. Misschien is een extra flesje lekker voor hem.. Heel veel sterkte en ik blijf het volgen! Liefs Eline
Welke reflux-medicatie heb je gekregen? In principe zou die toch goed moeten helpen? Vraag anders voor andere, er zijn verschillende soorten, Losec, Zantac etc. Dax was meteen gebaat bij Zantac en heeft daarna nooit meer zo gehuild als toen. En gebruik je Nutriton door de fles om de voeding in te dikken? Dat helpt ook bij reflux. Sterkte ermee. Vreselijk als je kind zo huilt.
Vreselijk om dit te lezen, ik leef met je mee. Zit hier echt met tranen in m'n ogen, ik kan me er iets bij voorstellen maar vergeleken bij jouw verhaal was ons probleem er niks bij. Waarom word je niet doorgestuurd naar het ziekenhuis door je huisarts om hem daar na te laten kijken en desnoods een tijdje op te laten nemen ter observatie? Laat het er niet bij zitten meid, rijd desnoods gewoon zonder doorverwijzing naar het ziekenhuis, naar de eerstehulp als Elyesa morgenochtend wakker wordt. Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel goed komt.
Pfuu meis wat erg voor jullie zeg! Heel heel veel sterke gewenst hiermee, wat zielig voor je kleine manneke. Zou zeggen ga naar de eerst hulp en laat je niet afschepen door de eerste de beste... Heel veel succes zal voor jullie duimen!
hij heeft gaviscon gekregen maar dan in poedervorm voor baby's de huisarts heeft dit zelf door de apotheker laten samen stellen. ik geef borstvoeding dus kan jammer genoeg niks dikker maken. ga morgenvroeg alles doen wat ik kan want dit kan gewoon niet meer zo. ben wel al heel gelukkig dat hij kan slapen arme jongen anders was hij helemaal uitgeput.
net weer naar de huisarts gebeld, we mogen dalijk langsgaan ze gaat kijken hoe erg het is anders eerst andere medicatie of anders onmiddelijk een echo laten maken om te kijken of zijn maagklepje wel in orde is. hoop dat ze ons kan helpen
He bah wat verschrikkelijker naar zeg allemaal! Ik hoop dat je lieve kleine mannetje snel en goed geholpen wordt. Heel veel sterkte gewenst voor jullie beiden!
o wat erg zeg! Jaa ik ken het. Xander had het ook als hij slaapt is het goed als hij wakker is krijst hij het uit van de pijn. Hij is nu 2 keer er voor op genomen en heeft nu speciale voeding, alleen meerk ik er nog erg weinig van dat het helpt, hij blijft huilen tijdens de voeding. Vindt het apart dat ze via een buik echo gaan kijken naar reflux, want bij mij werd gemeld dat reflux of een afwijking aan het maag klepje zo jong heel moeilijk te zien is en eigelijk alleen te merken is als je medecijnen geeft en het werkt. Nou hoop echt voor je dat ze wat vinden (nou ja eigelijk niet natuurlijk) maar dan weet je waar je aan toe bent heel veel sterkte groetjes miranda
Wat het indikken van de voeding betreft, ik geef zelf ook bv maar je kan daarbij Nutriton aanmaken met gekookt water en dat dan met een lepeltje geven voor en na de voeding. Het staat allemaal op het pak, moet je maar even in de supermarkt kijken. Succes bij de huisarts straks!
Ik zou nog helemaal niet met voeding gaan rommelen, totdat je zeker weet wat er aan de hand is. Hopelijk kan de arts je kereltje snel helpen...
we zijn terug van de huisarts. hij heeft een slokdarmonsteking gekregen door de reflux... we hebben nu zantac gekregen en we moeten de gaviscon ook blijven geven. als we over een paar dagen geen verbetering zien moeten we onmiddelijk terug gaan. hoop dat dit ons kan helpen. over de voeding: ik blijf liever gewoon borstvoeding geven alsik echt niks anders moet geven.
heel veel sterkte toegewenst meid! Ik kan me invoelen hoe machteloos je staat tegenover zo'n kleintje met pijn. Mijn dochtertje heeft ook veel gehuild omdat ze verborgen reflux heeft. Ze was 9 weken toen we erachter kwamen. Wij hebben toen Zantac gehad en Nutriton gebruikt (beide krijgt ze nu nog). Zoals Dilillah zegt kun je Nutriton ook met bv geven, dan blijft het beter in de maag en komt het niet steeds naar boven (langs de geirriteerde slokdarm). Verder hebben we ook het hoofdeind van het bed hoger en houden we haar nog steeds goed overeind na het eten. Gelukkig kan ze nu zelfstandig zitten dat scheelt veel, maar ik wacht echt op de dag dat dat maagklepje eindelijk goed sluit!
ik heb het nog maar 1 keer gegeven hij mocht 2x 1ml maar zie nog niks verbetering hopelijk zien we dat snel. kreeg vandaag te horenn van visite dat ik er maar mee moest leren leven dat hij gewoon een huilbaby is... hij is geen huilbaby je hoort dat hij pijn heeft de ha zei ook dat je de pijn in zijn stem hoort. word niet goed van zo een opmerking andere weten het precies altijd beter
Dat is echt onzin volgens mij.. leren leven met een huilbaby.. pffft. Een baby'tje heeft nog niks te willen of kunnen en kan zich niet anders uiten dan door te huilen. Dus als hij huilt, dan is er iets. Laat je hier niet door afschepen hoor! En volg je eigen gevoel. Oh meisje, kan me zo voorstellen hoe dit voor je is! Mijn meisje was niet officieel maar wel een bijna-huilbaby. Bij ons was het inderdaad reflux en misschien koemelkallergie. Dat onderzoeken ze (nu 7 weken later) nog steeds. Zucht..Ik heb uren naar mijn kindje zitten kijken, wat zit haar nu dwars, waarom en wanneer doet ze nu precies zo.. In het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem is trouwens een speciale poli voor huilbaby's.. als ze verder niks kunnen vinden of doen, gewoon daarheen gaan hoor! Je kan er een afspraak maken, en vaak binnen een week al terecht. Hier vind je de informatie, en ook het telefoonnummer: http://www.alysiszorggroep.nl/site/alys ... rijnstate/ Edit: als je de link volgt, kan je huilbaby's invoeren als zoekopdracht, en dan kom je bij een folder erover! Als de Zantac niet werkt, meteen weer de KA bellen, dit moet echt binnen een paar dagen aantoonbaar beter gaan. Zantac mogen ze tot max 1 ml per kg lichaamsgewicht per dag. Dus als je kindje 5,4 kg is, mag je 5.4 ml geven, in 2 keer is dat 2x 2.7 ml per dag. Wel overleggen! Hier hielp de Zantac niet echt voldoende, steeds het maximale voor haar gewicht gegeven, en toen kreeg ze vervolgens Losec, dat werkt dan weer anders schijnbaar. Tsja, wat ik weet, gaat alleen over reflux, misschien heb je er wat aan. Ik merk wel dat ik wat betreft mijn eigen kindje zoveel hulp en steun hier vanaf het forum heb! Wat dat betreft ben je al hartstikke goed bezig om zelf aan te geven hoe moeilijk het allemaal is en naar oorzaken en oplossingen te zoeken.. petje af, meis want dat doet een goede moedr toch! Veel succes, hou ons op de hoogte!