Gister ben ik bij de huisarts geweest omdat ik vermoede dat mijn zoontje spruw had. En het klopt! Daarnaast heb ik nu een week een super Pijnlijke tepelkloof en hij heeft sinds 3 dgn eczeem Op zijn gezicht. Dus ik baal even. Loop voor de kloof in huis met ontblote borsten, smeer nu geen bepanthen meer, alleen de druppels voor de spruw, maar hoe snel gaat zo'n kloof over??
Nou jullie treffen het wel zeg! Bij mij ging een kloof meestal na een dag of 5 weg, maar ik smeer juist wel dan met bepanthen (ook op advies van de HA). Veel sterkte ermee
Wat vervelend, alles tegelijk!! Wat voor druppels smeer je op je tepel? Het lijkt me dat die druppels de kloof nl alleen maar in stand houden, want vocht maakt de huid week en dat is nu net niet de bedoeling. Voor je kindje moet je nystatine gebruiken en op je eigen tepels na elke voeding daktarincreme smeren. Dan zijn jullie er het snelste van af! Succes.
Zou ik niet doen, juist door de andere zuigtechniek aan een tepelhoedje kun je een kloof verder 'opentrekken'. Kloven worden meestal veroorzaakt door verkeerd aanleggen. DE manier om een kloof te genezen is om eens extra goed op te letten op hoe je kind aanhapt. Een goed aangelegd kind drinkt een kloof als het ware weer dicht, en dan kun je er met 1 of 2 dagen vanaf zijn. Helpt goed aanleggen niet, dan is er vaak sprake van spruw. En dan moet je behandelen, bij moeder en kind, anders blijf je kloven houden!
IN dat geval, niet de gebruiksaanwijzing volgen, maar na elke keer aanleggen de nystatine met een schoon gaasje o.i.d. overal in het mondje smeren (dus geen scheut met de pipet) en ook een dun laagje op je tepel smeren. Daarnaast natuurlijk ook goed aanleggen, en als je met 2 dagen geen verbetering ziet, huisarts bellen voor iets sterkerks.
Maar ze heeft dan ook last van spruw. Daarom kan een tepelhoedje wel even verlichting geven. En waarschijnlijk hapt ze normaal gesproken wel goed aan. @ TS: Ik kreeg van de HA miconazolnitraat (als ik het goed schrijf) voor mijn borsten en nystatine voor mijn dochter. Het heeft bijna 4 weken geduurd voordat wij er helemaal vanaf waren. Iedere keer als de medicijnen (voor ca. een week) op waren, was het weg, maar het kwam al snel terug. De laatste keer echt rigoreus aangepakt met 3x per dag een schone uitgekookte speen en BH's op 60 graden wassen, zoogcompressen gebruiken en al het speelgoed continu schoonmaken. Toen was ik pas van die vervelende spruw af.
De witte vlekjes in zijn mOndje zijn bijna verdere en, kan dat zo snel?? Hij klakt nog wel bij drinken