Zonnebrand vision all day kids

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rebelleflower, 8 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Op internet las ik heel veel goede ervaringen over de P20 zonnebrand, die zou heel makkelijk zijn voor kindjes! Je hoeft het maar 1x aan te brengen voor de hele dag!

    Dus ik naar de winkel en ik zocht naar de kinderversie. Toen dacht ik die te hebben maar heb ik dus de verkeerde gekocht! Heb nu de zonnebrand van vision voor kids factor 50+. Ook hier staat op 'All day' beetje googelen kom ik er achter dat die dus ook net als P20 is, 1x smeren en goed. Maar kwam ook veel artikelen tegen die mij een beetje shockeerde! Over gevaarlijke stoffen die erin zouden zitten!

    Iemand ervaring met deze zonnebrand voor kinderen? Of kan ik beter voor de P20 gaan?
     
  2. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Geen idee, maar ik zou sowieso niet maar 1x smeren per dag.....
     
  3. Oudje37

    Oudje37 Bekend lid

    28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ik heb Vision voor mezelf en mijn zoontje (19mnd) en ben er erg tevreden over. Je moet sowieso elke 2-3 uur smeren, staat tegenwoordig ook op de Vision verpakkingen. Mijn zoontje heeft een gevoelige huid en reageert goed op de Vision. Zelf minder goede ervaring met P20. Heb dat zelf een keer gebruikt en was toen toch flink verbrand.
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb een zonne-allergie/eczeem probleem in mijn gezicht wat verergert dus door de zon. Ik heb nu de volwassen versie factor 50 en voor het eerst niet een extreem rood hoofd onder de bultjes en dergelijke.

    Hiervoor gewoon nivea en ambre solair gehad en wel dat probleem.

    Vision had eerst all day protection maar dat is omgezet naar every day. Zie hun website. Formule is aangepast.

    Verder is er laatste tijd weer de geruchten dat insmeren juist leidt tot huidkanker. Nou ik smeer lekker door hoor!
     
  5. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
  6. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Wij smeren ook deze van dr. Jetske en Biodermal zonder parfum.

    Idd blijven smeren en ik zou, zeker bij kinderen, iets zonder alcohol, parfum en nano deeltjes gebruiken.
     
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik denk dat je altijd vaker dan eenmaal daags moet smeren. Volgens mij is dat verhaal op internet dat zonnebrandcrème juist huidkanker veroorzaakt een heel gevaarlijk broodje aap verhaal.
     
  8. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Super bedankt voor de antwoorden!
    Ik had thuis nog van ambre solair staan voor kids maar dacht als deze genoeg werkt met 1x smeren dan is dat onwijs handig natuurlijk voor deze dagen! Ze speelt alleen in de schaduw verder dus dacht dan kan het wel. Ze vind het smeren namelijk echt niet leuk haha!
    Maar deze kan ik dus ook gewoon beter meerdere keren smeren! Dan doe ik dat toch maar voor de zekerheid!
     
  9. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ben van de week bij de huisarts geweest omdat m'n dochtertje dus onder de rode pukkeltjes zat!! Bleek zone uitslag te zijn.
    Heeft ze nog nooit gehad! Maar de dag ervoor is ze op het kvd geweest dus denk dat het dan door die zonnebrand komt die ze daar gebruiken.. geef voortaan mijn eigen wel mee.

    Had idd gezien van de formule! Ik heb dan nog de oude want op die van mij staat nog 'All day'
    Bedankt!!
     
  10. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    In Vision zit oxybenzone en octylmethoxycinnamate, beide stoffen smeer ik absoluut niet op mijn kids (en mezelf). Ze vallen beide innde code rood categorie van de strengste Amerikaanse eisen. Eén keer smeren biedt bovendien geen goede bescherming tegen UV-A en UV-B stralen.
     
  11. Hannes85

    Hannes85 Lid

    28 mei 2017
    28
    1
    3
    Mag ik vragen wat voor zonnebrandcremè je gebruikt?
     
  12. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Ik gebruik Lovea en Naïf, beide met minerale zonnefilters en zonder schadelijke rotzooi.
     
  13. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ik gebruik gewoon die roller van de nivea voor kinderen. Ik denk niet dat die uitslag percee door de zonnenbrand hoeft te komen hoor. Kunnen ook echt warmtebultjes zijn. ( ik herken die bultjes. Had L. Precies zo. Dus ik dacht ook zonnenbrand maar Op ons kdv smeren ze met Naif, dus daar kan het haast niet van zijn )
     
  14. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18

    P20 is eigelijk bijna niet mogelijk om je kind of jezelf te beschermen met 1x per dag smeren. De factor werkt maar een aantal uur. Ook kan je P20 niet in de zon aanbrengen dan verbrand je door de ingrediënten. Werk zelf in de cosmetica en dit is wat wij leren over de producten die je maar 1x per dag hoeft aan te brengen.
    Ik zou echt kiezen voor een fact. 50 en deze meerdere malen per dag aanbrengen met je kleintje, vooral als je uit het water komt. O en draag nooit een wit shirt in het water verandert in een vergrootglas voor de zon.
     
  15. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Exact dit
     
  16. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Dat las ik dus ook..
    Ik zal eerlijk zeggen dat ik daar nooit echt naar kijk.. want dan zit overal wat iets in. Maar mag ik vragen waarom deze stoffen schadelijk zijn? En waarom zit het er dan alsnog in? Dan zou het toch niet verkocht mogen worden?
     
  17. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Heb even een foto gemaakt van de ingrediënten.. maar ik zie ze er niet tussen of ben ik nou gek?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Deze zou ik direct een enkele reis kliko geven.
    oxybenzone = Benzophenone-3. Hormoonverstorende stof die in heel veel landen al verboden is, wegens kans op onvruchtbaarheid.
    propylparabeen = rommel, bijna geen enkele zonnebrandcreme bevat nog parabenen, er wordt gewerkt aan een verbod.
    propylene glycol staat ook op de lijst van te vermijden ingrediënten. En zo staan er nog wel meer op...

    Lees maar eens hier:
    http://www.loveli.care/2016-zonnebrandcreme-test/ en
    http://www.dr-jetskeultee.nl/te-mijden-ingredienten/ en
    http://www.dr-jetskeultee.nl/oxybenzone-benzophenone-3/
     
  19. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Bedankt!! Ik schrik er echt van!! Heb dit gewoon al op m'n meisje gesmeerd!!!
    Ga het meteen weg gooien!!
    Waarom mag het dan verkocht worden vraag ik mij af?! Ga er vanuit dat het veilig is als ik iets koop!
    Helemaal als er speciaal voor kids op staat!
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    De meningen zijn er nogal over verdeeld.

    Based on the independent review conducted by the Cosmetic Ingredient Review Board, it was concluded that Benzophenone-3 is non-phototoxic and that it was safe for topical applications by humans, provided that it was applied in small quantities. Furthermore, Benzophenone-3 was not shown to have any hormone disrupting effects either and any research to the contrary can be falsified by the EU’s Scientific Committee for Cosmetic Products.

    In the US, the FDA has approved the use of Benzophenone-3 as a topical solution as long as it is used in concentrations of a maximum of 6%. The EU allows Benzophenone-3 to be used in concentrations of up to 10%. On the other hand, Sweden has completely banned the use of Benzophenone-3.

    One might wonder why there is so much of a fuss about Benzophenone-3, particularly when so many disparities have cropped up. Well, one of the main reasons why Benzophenone-3 is considered to be so important in the skin care industry is that it is one of the most important ingredients used in sunscreen lotions and creams. Benzophenone-3 allows the body to fight against the UVA and UVB rays of the sun and is an extremely potent solution when used in tandem with other compounds.
     

Deel Deze Pagina