spruw + kramp?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baranne, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baranne

baranne Lid

30 jan 2009
    29
    0
    0
    hoi

wie heeft er hier weleens een kindje met spruw gehad.
    ik zit nog steeds met wat krampen tijdens het drinken van de fles.. net viel me op dat ze een paar witte stipjes in de wang heeft, maar weet niet of het van melk is of van evt. spruw. zal straks kijken of ik het weg kan krijgen.. slaapt nu :)
    verder doet de kleine het goed.

kunnen kindjes daar ook kramp van hebben? van spruw?

ha is vandaag niet meer te bereiken. ik was er maandag en die adviseerde om eerst eens van merk voeding te veranderen. ik zit nu op 4 scheppen nieuw en 2 scheppen oud merk.
    vandaag 2x gepoept, 2e keer neigde wat naar groen- da's normaal toch?

alvast bedankt voor de reacties:)

2. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook spruw gehad. Het is over, maar ik moet vandaag en morgen nog de medicijnen geven. Maar er is al niets meer te zien.
    Ze lijkt niet meer last van kramp te hebben dan normaal. Maar ze heeft wel wat kramp net na het drinken van de fles.
    De witte stippen op de wangen herken ik niet. Mijn dochter heeft het echt alleen in de mond en een beetje op de lippen gehad. Maar niet op de wangen iig.
    De kleur van de poep kan heel erg verschillen, dus daar zou ik niet teveel naar kijken. Waarom adviseerde de ha je te wisselen van voeding, vanwege de kramp?

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik weet niet of spruw perse kramp veroorzaakt, maar het kan wel zo zijn dat je kindje door de spruw wat anders gaat drinken en daardoor iets meer lucht binnenkrijgt. En daar kunnen ze wel kramp van krijgen.

4. baranne

baranne Lid

30 jan 2009
    29
    0
    0
    ik bedoel ook witte stipjes IN de mond- wang :)
    ja vanwege de krampen op ander merk.. betwijfel of dat de oorzaak is.. maar nog even aanzien, je weet t niet.

5. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    ja, bij mij zat het mondje aardig onder het wit. De tong, en idd wat in de wangen en op de lippen. Maar met medicijnen is het snel weg gegaan gelukkig :)

6. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Kevin heeft ook last gehad van spruw en kreeg daar ook behoorlijke krampjes van, nu 2 weken medicijnen gebruikt en mondje is niet meer wit en krampjes zijn verdwenen :D

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Welke medicijnen kregen jullie?

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Daktarin voor haar mondje en miconazolcreme voor mijn tepels.

9. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij ook bovenstaande :)

10. Dat ga ik even onthouden, want mijn zoontje krijgt iets anders tegen de spruw, maar het helpt niks, zit al aan het 2e kuurtje... Is die Daktarin een zalf/gel of een drankje?

11. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Nystatine waarschijnlijk. Lars heeft het nu ook, lijkt wel te helpen. Maar mijn dochter heeft er destijds 3 kuren van gehad en uiteindelijk daktarin. nystatine hielp bij haar niet

12. Idd dat is het, werkt niet bij hem...

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gewoon daktarin vragen ben je er zo vanaf

bij spruw kunnen ze darmkrampjes krijgen ja. spruw kan in de mond beginnen, en dan via de darmpjes gaan. kinderen kunnen ook goed luieruitslag krijgen met een schimmel, dit komt dan goed door de spruw. de kinderarts zei me dat. ook in de nek kan een schimmeltje zich nestelen of de oksels.

14. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Het is een gel-achtig goedje wat je door het hele mondje moet smeren,
    werkte echt heel goed hier :)

15. Bedankt! Ga het gelijk vragen aan de huisarts.

Deel Deze Pagina