Beste lactatiekundige, Ik heb een korte vraag. Onze Emma is vandaag 7wk oud ze weegt wrs rond de 5kg. Sinds een paar dagen slaapt ze 's nachts langer door, hierdoor komen we met voeden op verzoek op 6 voedingen uit. Rond 22.00 uur krijgt ze de laatste voeding en dan slaapt ze dus sinds kort 6-7 uur door. Moet ik nu de wekker gaan zetten om eerder te gaan kolven? Ik ben zo bang als ze nachten van 7 uur maakt dat mijn productie terug gaat lopen. Ik heb vandaag 2 keer na een voeding gekolfd om een voorraad op te bouwen voor als ik straks ga werken en kolf dan 80cc. Dus op het moment heb ik zeker nog voldoende melk. Alvast bedankt! Groetjes Rianne
Hoi. Dat zou ik niet doen. Als je niet zou kolven zou je ook de wekker niet zetten om je kindje aan te gaan leggen. Blijf voeden op verzoek en blijf zo kolven als je nu doet. Laat je lichaam wennen aan deze nieuwe situatie en houd je productie in de gaten. Wanneer kolf je na? Het beste is om dit na de 1e ochtend voedingen te doen. Dan heb je de meeste melk. Groetjes Saskia
Bedankt voor je snelle reactie! Ik kolf idd na de eerste twee ochtend voedingen na. Vannacht kwam ze alweer na 4uur Haha dus ik was iets te vroeg bij met de lange nacht.
Ja inderdaad, de nacht van maandag op dinsdag in ene van 22.20-06.20 doorgeslapen. Ik werd een uur eerder dan zij wakker door hele erge stuwing. Heb na het voeden toch even gekolfd omdat het nog zoveel pijn deed. Kolfde ik 380cc... ik hoef nog even niet bang te zijn voor mindere productie. Afgelopen nacht wel weer een nachtvoeding, maar het lijkt erop dat ze misschien gaat leren door te slapen. Ben benieuwd, moet zeggen dat nadat ik wakker werd met zoveel stuwing, ik de nachtvoeding niet zo heel erg meer vind. Auwie wat deed dat pijn.
hoi ja, dat kan flink zeer doen! Maar als het langere tijd achtereen gebeurt gaat je lichaam vanzelf wennen. Als je zelf niet meer kunt slapen van de spanning of de pijn kun je net even de spanning eraf kolven, niet meer dan dat. Maar dan kun je in elk geval weer even verder slapen tot zij zich meldt! Mirjam