opkrikken BV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Britt1, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik geef momenteel alleen de ochtend en avond voeding. Echter merk ik dat het nu heel snel terug loopt en ik toch steeds een flesje er achteraan moet geven. Dan drinkt hij toch nog zo een 120/150 en soms zelf 180.
    Ik ben vandaag om de 2 a 3 uur maar eens gaan kolven.
    Had toen 60/60/40. Niet echt om over naar huis te schrijven.
    Hoe moet ik nu verder gaan?

Kolf ik dan steeds en op een gegeven moment sla ik weer 4 uur over en zitten ze dan vol?

Wie o wie heef tips voor mij of heeft dit zelf al eens gedaan.
    Anders denk ik nl dat ik toch maar ga afbouwen.
    :(
    Britt

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In de eerste plaats is Sven een jaar geweest, dus dan hoeft hij sowieso geen KV. Daarnaast hebben ze genoeg aan 300 ML zuivel per dag ( ong. 2 bekertjes).Dit kan (karne/halfvolle)melk, yoghurt kwark e.d. zijn

Je borsten zijn ongeveer een uur-anderhalf uur na het voeden weer vol, dus dan kan je kolven.
    Je hoeveelheden zijn helemaal niet slecht, zo'n 140 ml in totaal.
    Je zou een aantal vaste kolfmomenten in kunnen lassen, bijv. 's morgens vroeg,veelal heb je dan een hogere opbrengst.
    Dit zou je kunnen doen voordat Sven drinkt 's ochtends, als je dit consequent doet gaat je productie echt wel omhoog.
    Daarnaast andere vaste kolfmomenten inbouwen, en dit elke dag op hetzelfde tijdstip herhalen.

Je zou aan je HA de Syntocinonspray kunnen vragen, dit is om je tsr op te wekken,maar vergroot je kolfopbrengst ook wel enigzins.

Voor/tijdens het kolven warme kompressen/washandjes op je borsten, dan gaan de melkkanalen goed open.

Voor iedere kolfbeurt met 2 handen je borst goed warm masseren, borst tussen 2 handen nemen, stevige druk uitoefenen naar de tepel toe.

Dan zou je ook nog tijdelijk domperidom kunnen slikken om je productie op te hogen. Dit zijn tabletten in de handverkoop verkrijgbaar bij je apotheek. Het liefst in overleg met een LK of iemand van bijv. VBN.

Succes meid. Je productie is zo stabiel rond een jaar, dat moet geen enkel probleem zijn om het op te krikken.
    Zorg dat je goed ontspant, en niet op de tocht zit tijdens het kolven,met een foto van je kindje of je kindje zelf, naast je.

3. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Hij geeft wel echt aan dat hij na de voeding niet genoeg heeft gehad en nog meer wil drinken vandaar dat ik het flesje dan nog geef. Weet dat hij het niet nodig heeft maar hij drinkt verder overdag zo weinig.

Probeer nu iig een aantal dagen te kolven op meerdere momenten op een dag en verder laat ik hem wel de ochtend en avond bij mij drinken.
    Verder heeft hij nl geen interesse.

Als ik dit een aantal dagen vol hou, denk je dat ik dan alleen deze voedingen kan geven of zal ik dit dan waarschijnlijk na een aantal dagen weer moeten herhalen?

Bedankt voor je antwoord!

Britt

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is afhankelijk van wat je kindje wil,aangezien je borstvoeding op verzoek geeft neem ik aan?
    Laat je kind zolang mogelijk drinken aan de borst, koppel hem zelf niet los, als hij dat niet zelf aangeeft. Geeft hij dat wel aan, ga dan wisselvoeden.

Ik wil nogmaals benadrukken dat KV niet nodig is.
    Je kan net zo goed halfvolle melk geven na de bv.
    Je zou ook fruit kunnen geven, zit ook veel vocht in.

Je zou ook kunnen wisselvoeden, borst 1---borst 2----vervolgens weer borst 1, dit krikt je productie ook snel op binnen een paar dagen.
    Dan is hij hoogst waarschijnlijk weer tevreden.

5. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Gaat al beter!
    Heb er nu vandaag al niets naast gegeven.

Heb wel poeder in huis omdat het langer goed blijft dan de melk en we het zelf niet zo heel veel drinken.

Bedankt!

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Goed te lezen dat het weer lekker loopt!

Deel Deze Pagina