Trage toeschietreflex

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Bright, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    hoi hoi,

Sinds een tweetal weken is mijn toeschietreflex erg traag/laat. Het duurt soms wel 1,5 minuut voordat ie komt waardoor onze dochter wat gefrustreerd raakt en gaat bijten of zelfs niet meer wil drinken.

Wat kan ik doen om de toeschietreflex eerder te laten komen? Ik heb die neusspray wel al in huis, maar wil hem liever niet gebruiken tenzij het niet anders kan.

Liefs

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Je zou even met een kolfapparaat kunnen kolven totdat je toeschietreflex er is. Of met je handenwat voorkolven en 'friemelen'. Daardoor maak je bij jezelf oxitocine op gang.
    Die spray kun je rustig gebruiken hoor, kan geen kwaad.

succes
    Linda

3. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Dank je wel Linda.

Ben aan het friemelen gegaan en het lijkt wel iets te helpen. Als ik die neusspray ga gebruiken, kan ik er dan niet aan gewend raken? En dat mijn toeschietreflex helemaal niet meer komt als ik de neusspray niet gebruik?

Liefs

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Ik weet niet of dat invloed heeft, ik denk van niet eigenlijk. Je raakt er niet aan verslaafd of zo.

Linda

5. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Oké, ga het gewoon proberen. Lynn heeft het nu een stuk makkelijker, want de toeschietreflex komt met die neusspray best snel :)

Share This Page