Pff ik moet even iets van me afschrijven hoor.. Mijn lieve meisje van nu 4.5 maand oud krijgt nog steeds volledig borstvoeding, maar vraag me niet hoe. . BV begon super goed. Vlak na de bevalling hapte ze keurig aan en dronk goed, waardoor het allemaal super goed op gang kwam. Toen ik echter na een week of 7 ook wel weer wat voor mezelf wilde gaan doen, hebben we haar laten wennen aan de fles. In het begin ging dit super, maar met een week of 12 begon mevrouw Door te krijgen dat het uit de fles toch wel veel makkelijker ging dan uit de borst. Afijn, je kunt wel raden hoe dit verder gaat, ze wilde niet neer bij mama drinken maar alleen maar uit de fles.. Oké, productie ging prima , ik ging fulltime kolven. Ook dit ging goed. Maar met inmiddels nu voor de 4e keer een menstruatie die niet goed doorzet, en weer een productiedip ben ik er toch wel helemaal klaar mee... Ik trek het niet meer om 4 a 5 uur per dag als een melkkoe met mn dubbele kolf op de bank te zitten.. om dan vervolgens te moeten constateren dat ik het niet eens red om een voorraad op te bouwen.. Ik wil heeeeeel graag doorgaan met de BV, maar ik trek het zo niet meer... Pff wie kan me uit deze dip helpen?
Ik ben nog wel eens uit een dip gekomen door fenegriek capsules te slikken.. borstvoedingsthee schijnt soms ook te helpen. verder eventueel een paar dagen een keer snachts kolven (weet niet of je dat nu doet?), clusterkolven en borstcompressie gebruiken.. of overleggen met een lactatiekundige wat je verder nog kunt doen! Sterkte met je dip, hopelijk wordt het snel weer beter!
Bedankt voor je reactie. Borstvoedingsthee gaat standaard ook mee op visite en naar mn werk, dat lijkt wel iets te helpen. Doordat ik geen voorraad op kan bouwen moet mijn vriend nu met mn dochtertje rond 19:00 uur nog melk komen ophalen op mijn werk. Ik werk onregelmatig.. Dit gaat nu nog wel goed, maar ze moet straks ook gewoon op tijd naar bed. Een borstontsteking, meerdere dips en veel onzekerheid verder ben ik er toch wel een beetje klaar mee.. Ik genoot altijd van de momenten dat ze bij me dronk.. maar met zo'n lawaaiige kolf naast je wordt het toch een stuk minder leuk.. 19 weken BV is iets waar ik erg trots op ben, maar juist dat maakt afbouwen ook zo lastig. Het gaat nu al tijden met ups en downs, alleen lijken de downs nu langer te duren dan de ups.. Nou ja, ik zie wel hoe het loopt.
Hee, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Mijn dochter is bijna 8 maanden en ik kolf ook 4 van de 6 voedingen. Ik geef de droomvoeding (eventueel een nachtvoeding) en de ochtendvoeding zelf. Dan is mijn dochter slaperig (geen prikkels van buitenaf) en heeft dan veel meer rust om bij mij te drinken. Misschien een idee om te proberen? Ook probeer ik het overdag nog wel eens om haar aan te leggen ipv een flesje en soms lukt het maar meestal niet. Verder zijn die dippen inderdaad altijd erg vervelend. Ik kan me daar ook altijd helemaal in verliezen. Ooit heb ik reuze veel melk en kan ik elke dag mijn diepvriesvoorraard aanvullen om vervolgens de week erop achter de feiten aan te lopen in een dip. Het enige wat ik doe is vaker kolven (blegh), borstcompressie, borstvoedingsthee.. Het gekke is dat ik tijdens zo'n dip telkens weer gigantisch baal en het einde van de borstvoeding al helemaal voor me zie, maar dat het na een paar dagen toch altijd wel weer goed komt. Wat ik trouwens ook nog wel handig vind om te hebben is mijn oxytocine-neusspray. Dit gebruik ik als ik merk dat mijn toeschietreflex lang op zich laat wachten en mijn dochter daardoor slechter drinkt. Maar ook in een dip, om een extra toeschietreflex te krijgen en daardoor mijn borsten nog leger kan krijgen.. Ik weet niet of je iets hebt aan mijn verhaal maar ik wou je toch even laten weten dat ik je gevoel herken. Je bent super goed bezig en het is helemaal niet raar om even heel erg te balen tijdens zo'n rot-dip. Uiteindelijk komt het weer goed, hoe dan ook en op welke manier dan ook. Doe wat voor jou goed voelt.