Help onze kleine wil niet meer in het slaaptentje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Saar22, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij hebben een Deryan slaaptentje voor onze kleine meid. Ze sliep hier altijd prima in vanaf een maand of 5. Tot een week of 2 geleden. Vanaf toen is het zodra we haar erin leggen krijsen, krijsen en nog eens krijsen. Een campingbedje hebben we niet en die past straks met de vakantie ook niet in onze auto. Herkennen mensen dit en is dit een fase(hopelijk wel)? En hebben jullie tips wat we eraan kunnen doen? We hebben nog een maand of 2,5 tot aan de zomervakantie.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Campingbedje kopen op marktplaats of nieuw? Zijn echt niet duur en nemen niet veel ruimte in in een auto. Kan zo achter de voorstoelen. Heeft de grote van 2 opgevouwen buggy s die op elkaar liggen...

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#3 Saar22, 28 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2013
    Bedankt voor je reactie, maar een campingbedje past echt niet in de auto als we op kampeervakantie gaan. We hebben maar een klein autootje vandaar. Dus ze MOET in het tentje:)

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Heb je de baby variant of de peuter variant? Mijn dochter wilde namelijk ook echt echt echt niet meer in de baby variant. Maar in het peuter tentje bij vrienden van ons slaapt ze prima. Daarin heeft ze meer ruimte en ik kan me voorstellen dat dit prettiger voelt.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

We hebben gelijk de peutervariant aangeschaft, want die babyvariant was zo klein..

6. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    #6 Beitsche, 28 apr 2013
    Laatst bewerkt: 28 apr 2013

Hebben jullie de babyversie of de peuterversie. Mijn zoontje sliep altijd goed in de babyversie. Totdat hij van de een op de andere dag ( 11,5 maand) er niet meer in wilde slapen. Gillen, krijsen enz.
    Toen hebben we de peuterversie gekocht en het probleem was meteen opgelost. De eerste keer huilde hij wel ( maar hij was niet echt overstuur. Dat was hij wel in de babyversie), maar viel al snel in slaap. En toen was het klaar en wilde hij weer in zijn slaaptentje( peuterversie).

Edit: lees dat al de peutervariant hebt. Dan helpt bepovenstaande niet echt :D

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Tsja, ze kan wel moeten, maar als ze niet meer wil / durft heb je toch een probleem... ;)
    Ik zou het de komende weken af en toe blijven proberen (in het weekend bijv.), maar niet aandringen omdat de kans dan groter wordt dat ze alleen maar vervelender gaat reageren op het tentje.
    Mijn zoon heeft er nooit in willen slapen, dus ook hier een campingbedje...
    Hij voelde zich er in opgesloten, het maakte geluid en hij kon mij niet zien, drama, dus nooit meer geprobeerd!
    Kan je niet een extra matrasje voor haar meenemen en die tussen jullie luchtbedden / matjes in leggen?

Hopelijk is het een fase, maar zo niet zal je toch iets anders moeten verzinnen...

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#8 Saar22, 28 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2013
    Mango: Vind het gewoon zo raar dat het ineens zo'n drama is, maar goed ze kan niet zeggen wat er mis is. Een apart luchtbed is de allerlaatste mogelijkheid inderdaad. Tussen onze luchtbedden in is niet mogelijk want we hebben een tweepersoons en het past niet in de cabine... En ik denk dat dat ook niet erg goed is voor onze nachtrust, want ze gaat nu al het hele bed door 's nachts. Misschien laat ik haar er eerst maar eens in spelen.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier was het na een jaar ook over. De oudste wist er zelfs mee te gaan rollen en doen.

Dus hier de ervan eruit en een camping bed er in. Jammer maar de deryan was niet veilig meer

10. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Bij de oudste hebben we het ook een tijdje gehad, nadat het eerst wel goed ging. Dat was zo ongeveer nadat het niet meer veilig was om het bedje op een bed te zetten.
    Het heeft toen enorm geholpen om er voor te zorgen dat hij voor zijn gevoel ruimte om hem heen had. Dus niet te dicht bij een bed (kijk je ook zo gezellig onder het bed) of een muur. Als alles al laag bij de grond, luchtbedden op grond ernaast zal dat probleem minder spelen.

Inmiddels slaapt hij er nog steeds in, maar hebben we het tentje gewoon open. Het is nu gewoon een compact luchtbed, handig om mee te nemen. Het scheelt idd enorm veel ruimte, hopelijk gaat het weer beter worden.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Flower: bedankt. Je geeft me nog een beetje hoop. We gaan nu elk morgenslaapje haar in het tentje proberen. als ze zichzelf overstuur huilt gaan we er naar toe en zo niet laten we haar liggen. Misschien moet we het een keer in een grotere ruimte proberen inderdaad. Even op de enorme studie ipv op de kleine babykamer. We hebben nog tot half juli de tijd!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was het laatst ook niet zo'n succes terwijl ze eerder gelijk ging slapen als ik haar erin legde.
    Nu heeft ze ook wat last van verlatingsangst en in haar ledikantje stop ik haar strak onder de deken terwijl ze in het tentje alleen in slaapzak ligt.
    Maar hier blijven we het ook gewoon maar proberen. Campingbedje is hier ook niet zo handig ivm kleine auto.

13. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Bij mijn zwager en schoonzus was het een fase

14. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik zou persoonlijk trouwens je kleintje niet op haar eigen luchtbed laten slapen als het tentje niet lukt. Dat ding kan lek raken en dan kan ze er makkelijk in stikken, ook als ze al goed kan draaien.

Verder lees ik aandachtig mee want wil ook zo'n tentje aanschaffen, denk dat ik ook maar gelijk voor de peutervariant ga want mijn ukje is nu al een kleine beer!

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hebben jullie een dubbel luchtbed? Dan zou ze tussen jullie in kunnen.

16. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    o jeetje, ik sta eigenlijk ook op het punt om zo'n tentje te kopen. Wij hebben net een camper, en ze kan dan boven in slapen. We hebben dus geen plek voor een campingbed. En andere veilige manieren om haar bovenin te laten slapen weet ik zo niet. Wij klappen dan savonds de eethoek om tot slaapplek, dus bij drama kan ze nog tussen ons in.

Op een 2 persoons luchtbed zou ik dat niet echt durven omdat je dan vaak toch naar elkaar toe rolt, en dan ligt ze er tussen :$

17. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Off-topic: ik heb ook zo'n tentje gekocht (babyversie, was in de aanbieding bij de kruidvat). Ik heb het eigenlijk nog niet uitgepakt! Jullie kunnen mij vast wel vertellen hoe het allemaal werkt in zo'n tentje: waar zet je het tentje neer, beddengoed, etc. Alle info is welkom!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

@maria80: tentje is een ploptentje. Die vouwt zich uit. Luchtbedje even opendraaien, komt de lucht erin. Wij gebruiken nu nog een lakentje+dekentje en een hoeslaken om het luchtbed. Ik weet eigenlijk niet wanneer je het slaapzakje kunt gaan gebruiken, maar vind haar nu nog te klein.

Ontopic:
    Ik heb haar vanmorgen tijdens haar morgenslaapje in het tentje gedaan. Een paar keer duidelijk verteld dat ze in het tentje ging en aangewezen. Haar knuffel tettet (olifant) ging ook in de tent en dat vond ze dan wel weer gezellig. Ze protesteerde even en ik ben er even bij blijven zitten en heb rustig tegen haar gepraat. En na een paar minuten ging haar duim in d'r mond --> teken dat ze gaat slapen en ja hoor Het is een uur stil gebleven. Ik ga nu elk ochtendslaapje de tent gebruiken. Als dat goed gaat het middagslaapje, dan slaapt ze ongeveer 2 uur en als dat dan goed gaat een paar nachten. Wat een therapie fieuw!

19. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Wat fijn dat het vanochtend wel gelukt is.

Deel Deze Pagina