Het tongetje van onze kleine meid is helemaal wit, dit is al zo vanaf dag 3 of 4 het ziet er niet naar uit dat de kleine meid er last van heeft en het drinken gaat prima, ze komt ook zeer goed aan. (geboorte gewicht was 3330 na 7 dagen was 3500 en nu na 13 dagen is ze 3550). Ook ik heb geen klachten met mijn borsten, geen pijnlijke tepels of iets dergelijks. We hebben geprobeert het witte van haar tongetje af te halen met een gaasje maar dat wil niet lukken. Nu zijn we toch een beetje bang dat het heel misschien spruw is, en ja dan maken we natuurlijk zo snel mogelijk een afspraak bij de huisarts voordat het misschien wel vervelend wordt voor de kleine en/of mij. Liever voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen. Heeft er hier iemand ervaring met een wit tongetje maar twijfel over spruw? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik zou gewoon even lang de HA gaan, voor de zekerheid. Ik heb zelf een paar keer gedacht dat Mirre spruw had, was niet zo. Maar beter even laten checken hoor! Sterkte!
Dat zou het begin van spruw kunnen zijn. Famke had ook een wit waasje op haar tong, die we er niet af konden krijgen met een gaasje. Ik zou inderdaad even langs de HA gaan, want haar spruw kan op jouw tepels overslaan. Oh ja, mocht het inderdaad spruw zijn, zorg er dan voor dat je vooral ook een creme voor je tepels krijgt. Bij mij hielp Daktarin orale gel voor Famke (mijn Lactatiedeskundige adviseerde een erwtje in Famke's mond te smeren na elke voeding ipv 4 keer per dag een grote dot zoals de fabrikant adviseert) en de miconazonitraatcreme voor je tepels. Meestal is de spruw al na een paar dagen smeren weg. Marla