Spruw of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Vraag, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vraag

Vraag Lid

3 mei 2009
    26
    0
    0
    #1 Vraag, 4 dec 2011
    Laatst bewerkt: 4 dec 2011
    Hoi,
    Ons kindje is nu de 5 weken gepasseerd. Afgelopen week op het consultatieburo gevraagd of onze kleine eventueel spruw had, omdat er een witte waas op het tongetje zat en ook plekjes in de wangzakken. De arts heeft met behulp van een gaasje geprobeerd of hij het kon weggeven, dit lukte op de tong heel goed, in de wangen ging het iets lastiger. De arts twijfelde en gaf aan dat het mss spruw is maar dat het ook gewoon melkresten kunnen zijn omdat het makkelijk weg te halen was. En dat zolang er geen klachten zijn er niks aan gedaan hoeft te worden omdat de kleine gewoon goed drinkt. sinds een paar dagen ervaar ik nu zelf bij het aanleggen een enorme pijn, dit trekt wel weg en daarna gaat het voeden wel goed. Had dit eerst alleen rechts en nu ook links. Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Spruw of toch iets anders? Ik voed overigens wel met een tepelhoedje ivm de sterke zuigkracht van onze kleine. Dit heb ik bij de 1e ook altijd gedaan en is heel lang (8 maanden) perfect gegaan!! Weet niet of je elkaar met een tepelhoedje ook kunt besmetten, of dat er dan een soort van bescherming tussen mama en baby zit? Overigens heb ik ook het idee dat ik nu ook weer regeldagen heb. De kleine huilt overdag meer en wil graag drinken. Hij laat overigens nooit los bij het aanhappen.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo,

Het zou idd spruw kunnen zijn. Kun je de pijn omschrijven? Spruw kan vanzelf overgaan, maar bij pijn klachten is het slim om wel te gaan behandelen. Lees anders dit document over spruw.

Deel Deze Pagina