Onze kleine man wordt morgen 2 weekjes oud en doet het echt super. Is over het algemeen een heel tevreden kindje. De borstvoeding loopt als een trein, maar eigenlijk een beetje te goed.. Hij drinkt zo gretig dat hij de melk eigenlijk niet kan bijhouden en daardoor last van zijn buik krijgt. Nu haal ik hem er inmiddels elke 2 minuten zo ongeveer af en hou hem omhoog, zodat hij kan boeren (doet hij ook). Desondanks krijgt hij naar mijn idee dan toch nog soms te veel binnen (krijgt dan de hik na een voeding) en dit is eigenlijk met name 's nachts het ergste. Ik hou hem omhoog en er komt een behoorlijke schuit melk mee... Als het hem niet lukt om goed te boeren heeft hij echt last van zijn buikje. Wat zou ik nog meer kunnen doen om hem rustiger te laten drinken?? (nb. hij krijgt nu 1 borst per voeding en drinkt ongeveer 10 minuten. hij drinkt overdag ongeveer om de 3 uur. 's nachts wisselend, meestal eenmaal 5 uur tussen de voedingen)
Mijn meisje heeft precies het zelfde als jou kindje, al vanaf de geboorte en is nu al bijna 5 maanden. Ik heb het geaccepteerd al vind ik het vele spugen wel vervelend. Het klepje van de slokdarm sluit gewoon nog niet goed genoeg. Helemaal als je net gedweild hebt of dat ze jouw kleren onder spuugt net voordat je weg wilt. Ik denk dan van beter een kindje die te veel drinkt dan dat je kindje te weinig drinkt!
Dit had ik in het begin ook erg bood vaak een borst aan meer kon hij ook niet op. Soms zelfs twee keer dezelfde want als hij te vaak om en om dronk liep het gewoon langs zijn kin. Nou hoorde ik later dat dit borstontsteking in de hand werkt Ik kreeg de tip van een lactatie deskundige om tegen de stroom in te drinken australisch drinken heet het dan lig je buik op buik ff oefenen en ideaal nu drinkt hij inmiddels twee borsten en is het afgestemd op de vraag.
In het bein heb je vaak overproductie en een te sterke toeschietreflex. Op borstvoeding.com kun je hier meer over lezen. Gewoon wat meer dweilen en vaker een was draaien helpt vaak het beste, het is echt een aanloopprobleem, het normaliseert zich binnen een paar weken.
bedankt voor de reacties. Ik vind het ook geen probleem om meer schoon te maken hoor, het ging mij er gewoon om dat ik het zielig vind omdat ik zie dat hij er zichtbaar last van heeft. maar blijkbaar kun je er niet veel aan doen helaas Ik zak nu wel eens onderuit zodat hij inderdaad tegen de zwaartekracht indrinkt. het lijkt wel iets te helpen!
Tegen de zwaartekracht in laten drinken en blokvoeden hielp hier het beste bij een sterkte tsr en veel melk. Op een gegeven moment raakten vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd en ging het beter.
Hier ook....teveel melk en meteen krampjes erna.. Nu doe ik 2x kolven per dag en bied ik 2x fles aan met borstvoeding.. Dus btje wisselen maar fles gaat beter na mijn idee..minder krampjes...