Rode vlekken/bulten, niet ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linda1984, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

#1 Linda1984, 12 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2013
    Hallo, even wat advies nodig voor een van mijn twee dochters. Of meer: wie weet wat dit is? Toen ik haar vanmiddag op bed legde, had ze op haar bovenbeen een grote bult, alsof ze hard gevallen was en het heel erg blauw ging worden. Toen ik haar twee uur later uit bed haalde was de bult weg, maar zaten er omheen allemaal rode vlekken, net muggembulten. Op haar andere bovenbeen en armen zit het ook, in mindere mate, en 1 op haar wang. De plekken zelf gloeien ook. Ze is verder niet ziek of hangerig, geen koorts en eet gewoon.

kinderdagverblijf gebeld: daar heerst niets. Huisarts kon ik wel met spoed langskomen ( het was 5 voor 5) , maar leek mij niet nodig aangezien ze verder niet ziek is. Hij had vanavond ook zelf dienst, dus het staat genoteerd en als het erger wordt of ze wel ziek wordt kan ik er gelijk heen.

Fotootje erbij van slechte kwaliteit: ze ging gelijk vol voor de ipad:D

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Geen idee, maar ik schrik er wel een beetje van. Ik had wel even langsgegaan..

3. Linda1984

Wij schrikken niet zo snel, en ik heb vooral gekeken naar hoe mijn dochter was; die stouwde haar koekje weg alsof ik haar drie dagen geen eten had gegeven en babbelde vrolijk verder met haar zus. Huisarts vond het ook niet schrikbarend klinken.

Inmiddels zijn de eerste plekken een stuk minder, wang is weer normaal en de plekken die er het laatst bij kwamen nu net zo erg als op de foto, het verspreid zich verder ook niet. Heel gek: bovenbenen en onderarmen:(
    Mijn dochter lijkt op mij geloof ik, heb ook altijd van die rare dingen:p

4. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lijkt mij wel netelroos. Een allergische reactie. Heeft mijn zoontje ook eens gehad. Nooit achter de oorzaak gekomen en ook nooit meer gezien.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Milde vorm van de 5e ziekte mss?

6. Linda1984

Netelroos zou wel kunnen, aangezien ze al twee keer is opgenomen ivm een allergische reactie. Het jeukte echter niet. Heb wel vandaag een knakworstje met haar gedeeld, dat eet ze normaal nooit. Maar daar zat niks in waarvoor ze allergisch is.

Vijfde ziekte dacht ik eerst aan, maar er heerst niks op het kdv, haar zus mankeert niks en het trekt alweer weg. Zou het dan bovendien niet meer verspreid zitten en ook in haar gezicht?

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina