Vorige week dinsdag, na een jaar voeden, besloot mijn dochter dat de borstvoeding genoeg was. Ik krijg haar niet meer aan de borst. Nu had ik vrijdag wat last van mijn borsten en heb ik m.b.v. neusspray wat spanning af kunnen kolven. Vandaag weer harde plekken en wat pijnlijke borsten. Maar moet ik blijven kolven als ik last van mijn borsten krijg of moet ik er gewoon doorheen? Ik ben van 3 voedingen naar 0 gegaan.
hoi mooi dat je een jaar hebt gevoed! Meestal stoppen kindjes geleidelijker, bij jouw dochter is het vrij abrupt. Als je van 3 voedingen naar niets gaat kan dat inderdaad stuwing en harde plekken opleveren. Misschien dat je het weg kunt masseren onder de douche? Of anders kolven inderdaad. Voor het kolven een warme doek erop, na het kolven koelen. Houd in de gaten dat de harde plekken niet rood worden of echte schijven. Succes en bij meer vragen hoor ik het wel! Mirjam
Ik probeer het nu even aan te kijken. Heb gisteren gekolfd en had 20 ml. Vandaag weer zere borsten en wat harde plekken, maar probeer niet te kolven. Ik let goed op rode plekken inderdaad, want op een borstontsteking zit ik niet te wachten. Bedankt voor het advies. Masseren onder de douche kan ik in ieder geval proberen.