Hoi Teddy, anderhalve week geleden heb ik je ook al een aantal vragen gesteld mbt het slechte aanhappen van mijn dochtertje (nu drie weken oud, ben ingeleid met 37 weken, en ze is flink geel (geweest)). Helaas is het niet gelukt om haar goed aan de borst te krijgen en ben ik gestart met fulltime kolven en haar via de fles te voeden. Hierop doet ze het eindelijk goed! Ze komt goed aan, en is eindelijk een alerte wakkere baby. Ik leg haar nog steeds wel aan tussen de voedingen door als ze wil. Soms gaat het goed, en drinkt ze een halve borst, maar soms lukt het ook niet om haar aan te leggen. Ik heb een aantal vragen: Sinds een paar dagen merk ik dat de ontlasting van mijn dochtertje groen is. Voorheen was het meer geel van kleur. Ik ben bang dat mijn melk niet vet genoeg is, aangezien ik weet dat het kan komen door teveel voormelk (toch?). Is die groene ontlasting iets om me zorgen over te maken? Ze groeit super (100 gram in twee dagen), en is een tevreden baby. Ze komt om de 3 uur voor een voeding. Hoeveel afgekolfde melk kan/mag ik geven? Ik hield een beetje de 150 cc maal kilo lichaamsgewicht aan (70 cc per keer in ons geval). Maar het cb zei echter dat ik gewoon de melk die ik kolf (100 cc per keer) kan aanbieden. Dit heb ik toen gedaan, maar het was echt teveel voor haar. Ze dronk het wel allemaal op, maar daarna zat ze overvol, en gaf steeds melk op. Nu geef ik ongeveer 80 cc per keer. Verder kolf ik 7 tot 8 keer per dag. De melk schiet snel toe, en binnen 5 minuten is de grootste melkstroom wel geweest. Dan heb ik ongeveer 50 cc per borst. Ik blijf wel doorkolven, en masseer mijn borsten zodat ook de laatste restjes melk komen. Maar is er nog meer dat ik kan doen om ook de achtermelk af te kolven? Want ik ben dus bang dat dat het probleem is op het moment. Een hele hoop vragen. Hoop dat je me een beetje duidelijkheid kunt geven. Alvast bedankt!
Hoi Sparkie, Ik zie een heleboel dingen in jouw tekst die je hartstikke goed doet. Twijfel niet aan je melk! Jouw melk is goed! Jouw dochter groeit 100 gram in 2 dagen, hoezo zou je dan aan je melk twijfelen? Ik begrijp dat je onzeker bent, dat krijg je bij de geboorte van een baby er bij kado Jammer maar helaas. Groene ontlasting kan van alles betekenen en meestal is het onschuldig, zeker als ik lees hoe het verder met je dochter gaat. Ik zou me zeker geen zorgen maken. Fijne feestdagen.
Bedankt voor je snelle antwoord. Pfff, je zou denken dat de onzekerheid bij de tweede minder is, maar in mijn geval niet dus. Loslaten die gedachtes dus...