vraagje, kan dit kma zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door odet, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

tja, er zijn al zoveel onderwerpen over (geweest) maar ik wil het toch nog even in de groep gooien.

mijn kindje heeft de eerste 7 weken gehuild, hele dagen lang.
    sliep alleen snachts.
    heeft 1 week in het ziekenhuis gelegen en daar is reflux geconstateerd.
    ik heb daar nutramigen gekregen en zantac.
    de nutramigen is inmiddels afgebouwd (zo'n 3-4 mnd geleden)
    nou heeft hij exceem gekregen (is met een zalfje wel weer weggegaan) niest regelmatig (dat doen babys zegt de ha) en slaapt heel onrustig.

hij is zo onrustig in zijn slaap dat hij zichzelf weer wakker maakt (hijj is de eerste 4 mnd ingebakerd geweest hiervoor).

hij huild niet na de fles, alleen snachts, elke nacht een paar keer. soms niet meer rustig te krijgen en zitten we de hele nacht op.

ik heb nog steeds de machtiging voor nutramigen.
    maar hij is nu 10 maanden oud.
    voldoet nutramigen dan nog?
    of moet je dan ook nr 2 hebben?

wat denken jullie, kan dit kma zijn?
    want ik weet het niet meer, ben ten einde raad, die stomme gebroken nachten.........
    ik heb alles al geprobeerd.
    het enige waar ik dus van de week nog aan dacht was dat de slaapproblemen en de exceem ongeveer begonnen toen we over zijn gestapt naar andere voeding.

2. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    Nutramigen tegen reflux, maar had ie niet toevallig dan (ook) koemelkallergie? ik herken het niezen en eczeem, vandaar. Miscchien was het een combi zoals hier?

ik zou eens navragen bij het CB of kinderarts.Het kan bijna geen toeval zijn!

weet wel dat vanaf 6 maanden nutramigen 2 nodig is...

succes!

3. odet

odet Niet meer actief

de nutramigen was niet speciaal tegen de reflux, maar omdat ze niet wisten wat het was hebben ze ook de nutramigen gegeven voor het geval dat het (ook) kma was.
    vandaar dat we het later afgebouwd hebben.
    maar ik legde pas deze week de link tussen het zichzelf wakker houden en de exceem en het wisselen van de voeding

*edit*
    ik vergeet er ook bij te vermelden dat hij al heel lang niet kan poepen en ook al heel lang dus laxeermiddel krijgt op aanraden van de ka.
    en nu ineens is hij al 2 weken aan de diarree.

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    ik zou in overleg met de arts weer gaan provoceren/elimineren:
    eerst over op HAvoeding 2 weken, gaan de klachten voorbij? dan weer voorzichtig provoceren met gewone voeding. Komen de klachten terug? dan weer over op HA. Gaan de klachten weer weg? dan heb je een bewezen KMA. Je hebt idd nr 2 nodig, maar dat kan gewoon met de machtiging hoor!

5. odet

odet Niet meer actief

ik ga morgen naar de apotheek om te vragen of ik 2 kan krijgen, anders zal ik de ka bellen voor een nieuw recept.

Deel Deze Pagina