Kolven in zwangerschap en galega offinciales

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Beitsche, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hallo,

Ik heb even twee vraagjes. Bij zowel mijn dochter als mijn zoontje heb ik te weinig melk gehad. Heb echt alles geprobeerd ( bij zoontje onder begeleiding van een Lactatiekundige), maar ik had echt te weinig melk.

Nu ben ik op het internet aan het lezen geslagen en kwam ik het kolven in de zwangerschap tegen. Het schijnt dat dat kolven vanaf week 37 de melkproductie eerder op gang kan helpen. Kunnen jullie me vertellen of dit zo is? Of hebben jullie literatuur over dit onderwerp zodat ik het zelf verder kan uitzoeken?

Ten tweede heb ik heel veel gelezen over galega offinciales ( goat's rue of geitekruid). Ik heb gelezen dat dit kan helpen om melkklierweefsel aan te maken en om de melkproductie te vergroten. Nu vroeg ik mij af of dit ook veilig is om te gebruiken in de zwangerschap en zo ja, welke dosering? Ik begrijp het als jullie hier je handen niet aan willen branden, maar als jullie literatuur hier over weten, zou dat heel fijn zijn. Dit mogen ook boeken zijn. Dan kan ik aan de hand van de literatuur zelf beslissen of ik dit wil of niet.

Alvast heel erg bedankt

Veel groetjes
    Yvonne

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Ik ga voor je zoeken of ik wat artikelen kan vinden voor je.
    Stuur me even een prive berichtje, zodat ik je straks makkelijk kan vinden om ze toe te sturen mocht ik wat gevonden hebben.

Groetjes Saskia

3. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik heb je een pb gestuurd.

Groetjes
    Yvonne

Deel Deze Pagina