Hoi, Ik heb even een vraagje voor jullie, het is namelijk zo dat ik sinds gisteren griep heb en borstvoeding geef aan mijn dochter van 7 weken. Nu is het zo dat sinds ik dus ziek ben mij dochter ook heel erg weinig drinkt, ze komt wel vaak voor een voeding soms wel elk uur of om het uur. Ze drinkt dan maar heel erg kort, want als de melk toeschiet stopt ze vaak al met drinken om daarna niet meer verder te willen drinken en alleen nog maar te huilen. En dit heeft ze vannacht dus ook zo volgehouden met als gevolg dat ik dus op knappen stond met een dochter die nog steeds niet wilde drinken. Ik heb toen maar afgekolft en nog 40 ml geprobeerd met de fles te geven, maar ook dat wilde ze niet en daar heeft ze ook maar 20 ml van op. Nu heb ik dus nog een flesje a 160 ml melk in de koelkast staan en nu vroeg ik me dus af als ik deze melk straks invries ik het dan gewoon nog aan mijn dochter kan geven als ik straks eens een dag weg ben, of dat deze melk daar niet geschikt voor is omdat ik ziek ben. Ik hoop dat jullie weten wat ik het beste doen kan. groetjes Sabine
Hoi Sabine, Deze melk is zeker nog geschikt om te geven. Er zitten juist veel antistoffen in op het moment dat jij een griep doormaakt. Het kan wel zijn dat er iets met de smaak was omdat ze het niet wilde drinken toen je ziek was. Gewoon maar uitproberen zou ik zeggen. Ik hoop dat je inmiddels bent opgeknapt. groet, Linda