Hey dames Mijn zoon is inmiddels 8mnd geworden en krijgt nog steeds borstvoeding. Dat gaat heel goed. Alleen die nachten zijn zo slopend...ik ben altijd moe. Hij drinkt ong nog 2 keer sommige dagen meer zoals vannacht 4keer!!ik probeer hem eerst wat te troosten als hij wakker wordt maar dat lukt niet hij probeert aan alles te zuigen en huilt steeds luider dan. Hij drinkt ook niet een beetje maar telkens veel en lang... Kunnen jullie me wat tips geven? ik zit er door maar stoppen wil ik nog niet met bv
hoi pittig voor je! Nachtvoedingen zijn heel normaal op deze leeftijd. Ik verwijs je naar 2 artikelen ter informatie, 1 over waarom het normaal is, 1 over hoe en andere vermoeide moeder dat heeft opgelost! Succes en bij meer vragen hoor ik het graag! Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Samen slapen - Doorslapen en borstvoeding Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Columns - Midden in de nacht Mirjam
Hey mirjam dank je wel voor je reactie...ik heb de 2 artikels gelezen.het 2de artikel is geen oplossing aangezien hij al in ons bed slaapt eigenlijk al sinds geboorte. Het probleem is dat als hij wakker wordt gaat huilen en dan staat die recht. Het huilen gaat over vanaf het voeden maar dan kan ik niet slapen als hij drinkt.en ben dan telkens wakker. Hij heeft nog nooit doorgeslapen. Ik zat vorige nacht al aan 4x in 6uur tijd. Hopelijk heeft u nog tips want ik ben de hele dag moe/snel geirriteerd door het weinig slapen. Ook probeer ik te dutten tijdens middagslaapje maar soms duurt die maar 15min en is hij weer klaarwakker hij gaat slapen om 9u en staat op om 6u.
Hoi. Het is pittig om nog vaak een nachtvoeding te moeten geven, maar ongewoon is het niet. (niet dat dit gegeven het makkelijker zal maken, maar wel goed om te weten) - Hoe drinkt je kindje overdag? Heb je het idee dat hij dan wel "hele" voedingen drinkt? Het is mogelijk dat je kindje dit 's nachts wilt inhalen. Probeer je kindje overdag eens wat vaker aan te leggen. Misschien als hij overdag meer melk drinkt, dat hij 's nachts om minder zal vragen. - Drinkt hij echt 's nachts of is het meer tutten en veiligheid en geborgenheid zoeken bij je? Probeer hem dan eens bij je te nemen, zonder dat je de borst aanbied, maar geef hem de veiligheid en geborgenheid door bijv. te knuffelen of zachtjes te praten. Succes. Groetjes Saskia