winden laten

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by patty73, Jan 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patty73

patty73 Actief lid

May 10, 2008
    109
    1
    0
    Hallo

Mijn zoontje krijgt bv.
    Hij heeft de laatste tijd erge last van krampjes. Wat mij opvalt is dat hij de laatste paar dagen ook steeds "grote mensen"zinden laat. Puur en alleen lucht, geen natte winden of zo. Hij heeft daar naast ook gewoon zijn poepluiers.
    Waar komt die winderigheid vandaan en wat kan ik er aan doen?
    Heb ik nog een vraag. Hij produceert ook veel slijm in zijn mond/ bellen blazen. Waar komt dit door en moet ik hier iets mee?
    Ik had zelf als baby koe melk allergie. Ik drink nu zelf al wel weer jaren melk. Kan het zijn dat doordat ik melk drink hij hier last van heeft?
    Heb je evt een ander alternatief om de melk producten voor mij te late staan maar toch aan mijn calcium te komen?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Patty,

Je stelde eerder meen ik ook een vraag over mogelijk spruw. Hoe is het met zijn winderigheid nu?

Hoe is het met zijn gewicht de laatste tijd gegaan?
    Op zich hoeft er niets bijzonders te zijn. De darmen zijn zich aan het ontwikkelen en dat geeft ook windjes.

Hoe drinkt hij verder? Laat hij vak los? Dan zou je meer lucht in de darmen kunnen verwachten. Wanneer hij veel aankomt (meer dan 200 gram per week) dan kan het zijn dat je meer dan gemiddeld melk hebt en dan kan dat ook de vertering van de melk beïnvloeden waardoor er meer gas ontstaat.

Een allergie wil ik niet uitsluiten maar daar kan ik zo via de mail niet veel over zeggen zonder dat eerst allerlei andere dingen zijn uitgesloten.

Succes

Ilse

Share This Page