Hoi Na het bericht van member dior te lezen(donkerbruin sliertje met bloed kwijt,miskraam?) begin ik superfel te twijfelen. ik heb hier overlaatst een berichtje gezet omdat ik duphaston nam en al na dag drie(zaterdag 11 april) van het pakken van die pillen al men ms kreeg,niet fel 1 inlegkruisje per dag een 7 dagen lang.ik moest toen nog twee dagen die pillen nemen. dus na zeven dagen (op donderdag) stopte het bloedverlies. Vrijdags ineens superveel krampen(wat ik die eerste week niet had) en veel bloedverlies(4 a 5 maandverbanden overdag) een paar keer zelf bijna omgevallen van de duizeligheid op het werk(ook geen eetlust meer sindsdien). zaterdag(laatste pil nemen) zo veel pijn in de rug en onderbuik dat ik niet naar het werk kon omdat ik niet op men benen kon staan,de dafalgan forte niet werkte en ik constant moest wenen van de pijn.was een echte hel. de volgende dagen heb ik constant dafalgan moeten nemen door de pijn(die wel wat minder was dan toen) t/m woensdag dit gedaan. nu weet ik dat ik de maandag of dinsdag(niet zeker van de dag) ineens iets raar zag.en dit is wat ik bedoel met member dior haar topic,ik had juist hetzelfde gevonden,een lange dikke donker/zwarte sliert 2 cm of iets meer lang en toch zeker 3 mm dik.en er hing nog iets aan iets rond denk ong 4 mm miss 5mm groot. nu dacht ikzelf op dat moment ook van oei een miskraam?had dit nog nooit gezien en het was elastisch en kreeg je niet uit elkaar. heel raar. nu moet ik zeggen dat ik idd symptomen heb gehad voor de duphaston gebruik; misselijk,witte vloed(echt veel),duizelig,honger dan weer niet,pijnlijke tepels,zeeeeer humeurig echt heel fel,hoopfdpijn,kleine trekkende steekjes in de lies(heel regelmatig) de gyn. waar ik naartoe ging had een inwendige echo gedaan en zag wel iets zitten,of een nieuw eitje of een oud,kon ook zwanger zijn zei ze.en ik dacht dit echt ook, want heb dit uitgerekend en zou dan op dat moment tss 4 en 6 weken zijn. wat je soms niet goed ziet op inwendige echo. Maar ze had dan bloedtesten gedaan voor hormonen omdat ik luie eierstokken had.nu dacht ik dat ze ook vr zwangerschap zou kijken maar ze vertelde er niets over en zei pak de duphaston maar in dus ik dacht alles "oke". nu zag ik dit en kreeg ik de bibbers ,dus men vraag ,is dit een miskraam? en nog een laaste vraag ik kreeg de diagnose van luie eierstokken,wat houdt dit in? ik heb ook kleine aangeboren kisten in de baarmoeder,wat is dit en doet dit? ik heb ook een gekantelde baarmoeder(erfelijk,zus,mama en oma hebben het) wat is dit en houdt dit in(heb gehoord dat zwangerschap wat pijnlijker is) hoe groot is men kans op zwangerschap met dit alles?ben al sinds april 2008 van de pil af en vrij regelmatig (gebruik kalender) sorry voor de vele vragen maar deze spoken lang dor men hoofd en lucht echt op als ik antwoorden heb,ik ben nog maar 19 dus hoop dat desondanks dat ik zwanger kan worden. mvg
hallo, ik snap je ongerustheid. Als er bloedonderzoek is gedaan is vrijwel zeker je hcg meegrpikt, dit zal wrs neagtief geweest zijn, en daarom heb je die duphaston gekregen. Luie eierstokken betekent in jouw geval waarschijnlijk (maar vraag het even na bij je arts de volgende keer)dat er wat minder eitjes tegelijk rijpen, dat maakt niet uit op zich, want als je cyclus regelmatig is heb je toch maandelijks een eisprong en dus een goede kans op een zwangerschap. De kans dat dat sliertje en zwangerschap was lijkt me erg klein, zeker als er bloedonderzoek is gedaan. Kleine cysten in de baarmoeder, wat bedoel je daarmee, bedoel je vleesbomen/Myomen? Of bedoel je cysten in de eierstok? Een gekantelde baarmoeder heeft geen invloed op zwanger worden en maakt een zwangerschap ook niet pijnlijker. Mirjam
Hoi bedankt voor je antwoordt. de gyn.had gezegd toen dat ik luie eierstokken had en er dan maar heel soms een eitje springt.Vorige keer was er bv geen gesprongen en zat er nog een oud eitje(ik had me menstruatie toen twee maanden niet gekregen)Nu gaan ze kijken of er wel eentje zit,volgende week dan, maar ben wat laat denk ik want ik zit nu al in week drie en ga naar week vier vandaag dus AlS er een eitje was zou ze normaal al gesprongen zijn dus zie je dat niet meer denk ik,of juist wel ik weet het niet ik heb toch niet echt iets gevoeld van eisprong,wel op de uitgerekende eisprong dag raar gebroebbel en een soort van zuig en pof geluiden uit de lies maar een eisprong (heb ik gehoord) voelt aan als een mskramp dus zal dat niet zijn zeker. Of ik minder eitjes aanmaak weet ik niet dat vertelde ze niet,ik denk ook omdat we maar 1 maal hebben kunnen onderzoeken dat er nog niet zoveel duidelijk was. Kleine cysten in de baarmoeder waren het,heel klein en aangeboren vertelde ze,kon geen kwaad zei ze ook.maar Omdat ik altijd super en echt super veel pijn heb bij men menstruatie dacht ik dat het toch hiermee te maken had,je weet nooit. Men menstruatie is altijd onregelmatig sinds ik ze voor de eerste keer kreeg. Ik was toen tien jaar de eerste keer en soms kreeg ik ze en soms niet en altijd heel pijnlijk dat ze dachten dat ik naar het ziekenhuis moest en moest ik zwaardere pillen nemen die soms zelfs niet hielpen en soms viel ik gewoon in een soort slaap omdat de pijn zo vermoeiend was. en ze duurde langer tussen 6 en 10 dagen en veel bloedverlies.heftig dus sinds ik de pil nam(15 jaar was ik) Is het beter gegaan en regelmatig,soms een weekje verschil.Maar ben nu sinds april 2008 van de pil af en heb raar genoeg pas sinds januarie terug de typische pijnlijke menstruatie gekregen.Dus ook terug onregelmatig.Ik hoop dat ze nu op tijd komen maar dan zou ik ze volgende week al moeten krijgen en denk niet echt dat dat gaat zijn voel toch nog niets ook door die 2 weken lange menstruatie laatst denk ik dit,ik weet dat ik alleen de eerste 7 dagen moet tellen van de ms maar denk dat men lichaam toch weer iets anders gaat doen.vervelend alvast bedankt ! xxx