Mijn zoontje is 9 weken en ik krijg hem maar niet " ontspannen" in bad. Hij vindt het volgens mij wel lekker, huilt niet, maar trekt altijd zijn beentjes helemaal op en voelt zo krampachtig aan..net of hij het eng vindt..herkennen jullie dit misschien?
hou je hem tegen de achterkant van het badje aan met zijn voetjes? zo'n badje kan groot aanvoelen voor een baby en het helpt hier (mijn meisje is ook 9 weken) om haar met de voetjes het einde van het badje te laten voelen, zo lijkt het kleiner
Inderdaad wat Mymiracle zegt. En anders schijnt de tummy tub ook geschikt te zijn voor kindjes die het "grote" badje niet fijn vinden, dit geeft een meer geborgen gevoel.
toen ik Soraya voor het eerst in bad deed (eerst ging ze in de tummy-tub) deed ze ook heel erg krampachtig, en soms huilde ze. ik heb toen geprobeerd om het water iets warmer te maken en dat hielp! ze vond het gewoon te koud.. misschien een idee?
Dat hij z'n beentjes intrekt kan natuurlijk ook nog een soort foetus-reactie zijn. Lekker in het warme water zoals bij mama in de buik met de beentjes opgetrokken. Ik zou idd ook eens een tummy-tub proberen... er zijn kindjes die dat zo fijn vinden dat ze er met 1 jr nog in zitten!
Mijn zoontje vond het badje ook niks. Maar in de zo'n bademmer (hema geloof ik) had hij de grootste lol. Toen hij eenmaal zelf kon zitten, en spelen in bad ging dat weer prima.