m'n dochtertje is vandaag voor het eerst naar onze gastouder gegaan, het is hartstikke goed gegaan voor mijn gevoel alleen is mevrouwtje een beetje van slag denk ik want zo is de dag gegaan: 7.00 opstaan, opfissen, aankleden 7.30 bij oppas voeding180/6, mama weggegaan goed fles leeg gedronken, gespeeld in de box, geslapen tot 10.30 in wipstoeltje gezeten 11.30 volgende voeding180/6, deze ging minder goed, ze heeft 100cc laten staan, wilde vanalles zien en sloeg de fles steeds weg, daarna weer geslapen 1 uurtje en daarna gespeeld om 14.00 kwam in haar halen. thuis viel ze weer in slaap tot 15.30 toen verschoond en voeding 180/6 gegeven, helemaal leeggedronken weer een uurtje gespeeld en 16.30 gaan slapen tot 22.00 toen heb ik haar echt wakker moeten maken want was bang dat ze anders vannacht zou gaan spoken. nu is ze klaar wakker, gaat denk over een half uurtje wel slapen. haar laatste fles heeft ze dus uitgesteld van 20.00 naar 22.00, ik denk dat dit komt doordat ze de dag al aan het verwerken is. maar deze heeft ze ook helemaal leeggedronken. haar 2e fles heeft ze niet goed gedronken, misschien door alle nieuwe prikkels bij de oppas.
Ze zal idd moeten wennen. Als ik t zo lees vind ik nog dat ze t heel goed gedaan heeft. Ws heeft ze het ook goed gehad daar; anders had je eerder een overprikkeld kind 'teruggekrege' die niet wilde slapen.
jah ik heb ook het volste vertrouwen in mijn gastouder en weet dat ze het daar erg goed heeft. nu ligt m'n kleine meid te draaien in bed om in slaap te komen, overgens doet ze dit altijd zonder te mopperen/huilen. ben benieuwd hoelaat ze morgenochtend wakker wordt
Misschien heeft het ook te maken met opeens een onderbreking na 7:00 terwijl ze misschien voorheen weer naar bed ging? Ik vind ook dat ze het goed gedaan heeft, zeker voor zo'n grote verandering.
Ze heeft t echt netjes gedaan vind ik hoor! Het slechte drinken (2e fles) heeft denk ik te maken met alle indrukken, hier heeft mijn zoontje ook weleens last van. Haar ritme zou ik wel zoveel mogelijk aanhouden. Ze sliep nu van 16:30-22 uur! Denk dat ze dr nachtritme toen al te pakken had? Logisch ook naar zo'n vermoeiende eerste dag! Maar misschien heeft ze nu vannacht daardoor niet doorgeslapen, of wel? Persoonlijk had ik dr wel om 20 uur wakker gemaakt. Maar wie weet is het allemaal goed gegaan!? Mijn zoontje reageert heel wisselend op het KDV. Soms is hij zo druk met alle indrukken dat hij slechter drinkt en veel slaapt. Soms gaat t gewoon zoals thuis! Op een gegeven moment zijn ze gewend.
ja ik had haar idd om 20.00 wakker moeten maken voor haar laatste fles denk ik. ook de ochtend is idd anders gegaan als anders, meestal zit ze na de 1e fles nog lekker in d'r pyama want is dan nog moe, en wanneer ze dan wakker wordt verschoon ik haar en wordt ze lekker opgefrist en krijgt ze schone kleertjes aan. vandaag werd ze wakker om 5.30, had echt honger en daarna dacht ze dat we hetzelfde gingen doen als gisteren want wanneer ik de naam van onze gastouder riep werd ze helemaal vrolijk. uiteindelijk is ze rustig weer in slaap gevallen en jawel tot 10.30 pyamatje uit, schone luier, opfrissen, en schone kleertjes aan. daarna even in de box en om 11 uur riep ze voor de fles.
Ze heeft het inderdaad wel goed gedaan hoor en ook lekker daar geslapen. Vrees dat mijn kindje niet wilt gaan slapen ergens anders. En wat betreft de fles wegslaan/duwen en rondkijken i.p.v. fles drinken hebben wij hier ook last van. Zie dat onze kindjes even oud zijn dus misschien ook even een periode dat ze dat doen.