Dreumes tillen net na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ariel3, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi allemaal,

11 dagen geleden ben ik bevallen van mijn derde kindje.
    Ik heb verder nog een kindje van 4 jaar en een kindje van bijna 17 maanden. Nu weet ik dus dat ik de eerste 6 weken na de bevalling niet zwaar mag tillen. Maar een dreumes moet nog echt vaak gedragen worden. (In bedje zetten/in de box/in de eetstoel/in badje/op de commode) Hoe deden jullie dit??
    Op dit moment heb ik overal maar even een tijdelijke oplossing voor gevonden (zo slaapt hij bijv. 's middags op de bank waar ik dan een grote stoel voor zet zodat hij er niet af kan rollen, zit hij tijdens het eten op een laag kinderstoeltje en doet mijn man hem na zijn werk in badje) Maar lastig is het wel dus ik vraag me af hoe jullie dit deden tijdens de eerste weken na de bevalling en erna?
    Mag ik zodra die eerste 6 weken voorbij zijn gewoon weer zwaar tillen als vanouds of moet ik dan ook nog voorzichtig blijven doen?

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb mijn dochter gewoon getilt, kan toch haast niet anders?

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook gewoon getild hoor... kan idd niet anders. Mn dochter was net 19 mnd toen nr 2 kwam (beide keren met een ks) dus die zeulde ik nog heel wat af.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn zoontje was 20 maanden maar gelukkig heeft iedereen wel beetje geholpen en ik gebruikte idd ook foefjes zoals zelf op een stoel laten klimmen e.d. Ik probeerde zo min mogelijk zelf te tillen maar goed ik had / heb een verzakking en een buik diastase.. dus dan moet je extra oppassen. Het kan dus wel anders maar ipv sterk moet je slim zijn :)

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja in badje zetten is maar 1 keer per dag daar kan iemand je dus bij helpen, zus / broer / moeder / vriendin of dergelijke, de commode heb je niet perse nodig je kan het ook op de bank doen waar ze zelf op kan klimmen.

In bedje leggen kan je man toch ook doen? is ook maar 1 keer per dag, je moet je eigen grenzen wel kennen en hulp durven vragen!

6. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik had na mijn tweede bevalling ook een wat minder sterkere bekkenbodem als voorheen. Ik heb daarna ook maanden getraind om dat weer goed te krijgen, vandaar dat ik nu dan ook extra voorzichtig ben. Ik ga dan maar die 6 weken door met deze tussenoplossingen en daarna zal ik hem weer gewoon optillen enzo. Het is inderdaad haast onvermijdelijk om zwaar te tillen met zo'n kleintje ;)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik weet niet hoe zwaar jouw kleintje is die van mij was bijna 15 kilo dus het scheelt wel of je maar 10 kilo moet tillen of bijna 15 kilo..

Als je maar weet dat om hulp vragen geen schande is beter dat als later last ergens van, je kan nu beter even rustig aan nog doen ermee...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik heb net zoals isademi zegt veel om hulp gevraagd. Mijn zoontje weegt al 17 kilo en aangezien ik een ks heb gehad was dat geen pretje!
    De eerste 3 weken was mijn man thuis en deed hij al het tilwerk. Daarna kwam mijn vader hem op bed brengen en ervan afhalen en voor de rest kon ik het beneden doen. Op de bank liggen en luier verschonen ed.

Als je te snel gaat tillen terwijl je het nog niet aankunt, daar moet je ook voorzichtig mee zijn.

Maar idd als je kindje 10 kilo weegt is het weer heel anders.

9. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn zoontje weegt ook ongeveer rond de 15 kg 8)
    Mijn man komt 's avonds pas thuis rond een uur of 7 en er is verder niemand die me kan helpen met dit soort dingen. (ik ben 1,5 jaar geleden geemigeerd naar Frankrijk dus geen familie ofzo in de buurt)
    Ik zal het de aankomende weken dus wel moeten doen met deze tussenoplossingen. ;)

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en wat als je wat later hem naar bed brengt voor een paar weken kan dat toch geen kwaad, dat je man je mee kan helpen, badderen en naar bed brengen is een half uur ofzo dan kan ie ipv 7 uur toch 7.30 uur naar bed..

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar hij slaapt natuurlijk ook nog tussen de middag, en dan is haar man niet thuis.

Ariel, ik vind dat je het zo prima oplost hoor, het is maar voor 6 weken toch? En je kan het langzaamaan weer opbouwen. Wees blij dat hij lekker op de bank slaapt, Eva doet dat echt niet ;)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wow, 17 kilo!!! Ik vind Eva nu wel zwaar worden om te tillen, ze weegt 11 kilo :)

Deel Deze Pagina