Weer (extreem) veel willen drinken, 9 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Arevinol, Nov 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    #1 Arevinol, Nov 8, 2009
    Last edited: Nov 8, 2009
    Beste Ilse,

Mijn dochter van 9 maanden zit momenteel in een fase (duurt alweer 2-3 weken) van extreem slecht slapen en daarbij heel veel willen drinken. Ik ben benieuwd wat jij hiervan vindt...

Rond 6 maanden heeft ze dit ook gehad, duurde toen 3 weken, maar nu is het nog erger!

Ze is de hele avond wakker (19-23u) en liefst wil ze continu drinken (clusteren???).
    's Nachts komt ze ook weer 2-3x, de enige manier om haar weer te laten slapen is voeden. Ze slaapt nu in ons bed, omdat ze anders om het uur wakker is...
    Overdag lukt t eerste slaapje soms nog wel, maar dan slaapt ze veel te kort. Om vervolgens bij t tweede slaapje weer compleet overstuur te raken, zodra ze in haar bedje ligt.
    Om haar toch te laten slapen, voedt ik haar soms maar in slaap... Maar ook dit werkt vaak al niet meer.
    Haar bijvoeding gaat er vaak moeilijk in (of ze werkt t er weer uit), maar ze wil wel vaak bij mij drinken (en houdt álles binnen).

Terwijl het juist zó goed ging na die periode bij 6 maanden. Ze dronk eindelijk 4-5 voedingen per dag (voorheen 6-8 tot 6 maanden) en sliep de nacht door, de 23u voeding leek ze ook langzaam te laten vallen. Ik hoefde haar maar in bed te leggen als ze moe werd en ze ging slapen (thuis dan ;)).

Als ze nu een mager klein meisje was, had ik er niet zoveel moeite mee gehad om haar extra te voeden. Maar het is een flinke meid (8mnd: 10kg, 73cm). Ik ben bang dat ze te dik wordt.
    Maar als ik haar momenteel strak aan 5 voedingen zou houden, is ze niet te genieten en gaat ze helemaal niet slapen... (of ik moet haar de hele dag op de arm houden ;))
    (laten huilen heb ik geprobeerd, maar ze is direct overstuur en blijft dit volhouden)

Ze is ook pas ziek geweest (koorts/vlekjes, maar dronk toen ook heel veel) en er komt een tandje door. Maar hoe ze hierop reageert vind ik wel erg extreem!

Moet ik hier gewoon aan toegeven? Ik wil haar niet verwennen/gewennen, maar ook niet (overstuur) laten huilen en oververmoeid laten worden... (zeker niet nu ze net ziek is geweest)

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    hALLO,

Ik zou me zeker geen zorgen maken over dat je haar zou verwennen. een kind wat nog volledig van jouw afhankelijk is kan je niet verwennen!

Haar drinkgedrag kan heel goed verklaard worden door de het ziek zijn. ook het krijgen van tandjes kan kindjes heel slecht in hun velletje laten zitten (waardoor ze veel drinken). Het drinken verzacht ook de pijn aan het tandvlees omdat er dan een soort druk op wordt uitgeoefend. In denk dat het van zelf goed gaat komen en dat jullie op een heel goede manier bezig zijn.

Succes

Ilse

Share This Page