spruw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraaltje1981, 31 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mn man is vanochtend met mn zoontje naar de dokter geweest en nu blijkt dat hij een lichte vorm van spruw heeft. Hij heeft hiervoor medicatie voorgeschreven gekregen. Nou geef ik al een hele tijd afgekolvde borstvoeding aangezien het voeden aan de borst niet goed verliep. Omdat ik geen klachten heb en kolf heb ik niets voorgeschreven gekregen.
    Kan het zijn dat ik ook spruw heb en geen last heb of kan dit niet? Ik zou het nml vervelend vinden dat als de spruw hierdoor bij mn zoontje niet overgaat. Verder vroeg ik mij af of ik mijn voorraad melk uit de diepvries ook weg moet gooien? Ws heeft mijn zoontje al een hele tijd iets spruw omdat zn tongetje altijd al een btje wit was (ik dacht dat dit melkaanslag was aangezien het niet erger werd...). In die tijd dronk hij ook nog af en toe uit mn borst dus zou het kunnen zijn dat die melk wel besmet is?

2. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Misschien even bij het borstvoeding topic vragen!

Wel vervelend voor je zoontje!!!

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hij heeft wrs oral gel gekregen of niet? Deze kun je in principe gewoon op je eigen tepels aanbrengen. maar als je spruw hebt merk je het wel hoor.

Ik zou zelf de melk wel weggooien ja. Denk niet de spruw overleeft in de vriezer, maar je kunt het maar beter zeker weten.

4. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Hij heeft nystatine labaz gekregen, geen oral gel maar een soort drankje waarvan hij 4x daags 1 milliliter moet krijgen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Je hoeft je tepels niet zelf in te smeren denk ik omdat je alleen kolft. Wel dagelijks de kolf uitkoken. Je kunt beter na elke voeding een klein beetje smeren dan 4x1ml. Bijv. als hij 8 keer per dag drinkt 8 keer per dag 0,5ml. Verder speentjes ed elke dag uitkoken. Beddegoed, spuugdoekjes wassen op 60 graden.

Je hoeft de melk niet perse weg te gooien, maar het moet wel verhit worden tot min. 60 graden als je het wilt gebruiken.

6. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anous heeft ook heel lang spruw gehad en ik kolfde ook. Ik heb nooit wat weggegooid, want ze kan het niet krijgen van de melk, maar van de tepel zelf. Goed alles elke keer na gebruik uitkoken en na elke fles gaven we de nystatine. Niet 4 keer, maar na elke fles dus. Bij ons heeft het 3 nystatine kuren geduurd voordat het over was. Ik heb wel eens gehoord dat spoelen met bosbessen sap ook goed is en een theelepeltje sterke gewone thee. Deze 2 helpen namelijk de schimmel te doden.....

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar als je kolft komt je tepel toch in contact met de melk die ze daarna drinken? Ik zou dus zelf wel gaan smeren, met miconazol creme.

Deel Deze Pagina