groente of fruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 11 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, waarmee en wanneer zijn jullie begonnen met eten geven?
    hier op het cb adviseren ze pas na 6 maand.
    Maar Steven zit nu het eten al van m'n lepel te kijken.
    Ik begin vanaf 4 maand denk ik met groente, aangezien ze fruit meestal toch wel lekker vinden ( zoet).
    Ik was benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan.
    groetjes Mensi. ;)

2. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik zag toevallig gisteren middag met boodschappen doen dat ze de eerste potjes al voor baby's vanaf 4 maanden hebben. Dus dan zal het best al kunnen.
    Maar misschien dat het verstandig is eerst met het conseltatiebureau (hoe je het ook schrijven mag, het is nog vroeg :p ) te overleggen. Misschien hebben zij tips.

Zelf ben ik nog niet zover. De kleine vent van mij is aankomend weekend pas een maand oud.

Maar ben ook benieuwd wat de ervaring is van anderen... ;)

Greetz Ingrid

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ Mensi: als er allergieen of zo in de familie zitten raden ze aan niets anders te geven tot 6 maanden dan FV/BV.
    Ik zou het dus eerst even overleggen.
    Iman krijgt om die reden dus ook pas na 6 maanden iets anders.

En naar je lepel kijken betekend heus niet dat ie wil eten... Ik bedoel; hij weet niet wat dat is, hij weet niet wat ie mist, dus verlangt er ook niet naar.
    Baby's kijken nu eenmaal naar alles dat interessant is.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Er zitten geen allergieen in de familie, zal het zo eens vragen op het bureau.

5. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb Elyesa volledig borstvoeding geven tot 6 maanden toen ben ik begonnen met groenten.
    met 7 maanden met fruit en nu eet hij bijna alles al behalve boterhammen dat wil maar niet lukken.

6. yamahafreak

13 mei 2006
    35
    0
    0
    Eernegem
    Hoi mama van Steven,

Ik ben moeder van twee kindjes,met mijn oudste ben ik begonnen met fruitpap aan 3 1/2 en dit ging vlot , twee maand later kreeg zij groentepap en ze moest dit niet hebben!
    We hebben dan maar een maand gewacht en opnieuw geprobeerd,nog niet! Tot dat m'n moeder zei dat we het anders eens moesten proberen met een olvarit potje,misschien lust ze dit wel want er zat daar meer smaak in en inderdaad,onze dochter at zo'n potje met veel smaak helemaal op!
    Met ons tweede ben ik nu(hij is nu zaterdag 4 maand) maandag begonnen met een groentepapje en ik kan je verzekeren dat hij al goed die patatjes naar binnen speelt ,ik ben nu met groentepap begonnen omdat ze in het consultatiebureau hadden gezegd dat baby's daar minder last van hebben omdat de zuurtegraad veel lager is in groentepap dan in fruitpap!
    En geloof me, een baby weet ook wat lekker is en wat niet!
    Hopelijk heb je wat aan m'n raad en als je denkt dat je baby daar klaar voor is dan probeer je het maar,is het niets dan wacht je nog effe!

Groetjes van Raissa,mama van Angie 7 jaar en Kjell bijna 4 maand!

7. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Mijn zoontje at met 3 1/2 maand al groentehap en fruithap we zijn dit gaan proberen omdat het iedere dag gillen en krijsenn was onder het eten en nu eet hij mee met de grote zeg maar en het krijsen is over gilt nu nog van plezier dan :) . Ik heb wel gewacht met het geven van papflessen en daar mee begonnen toen hij 4 maanden was. Ik had het op het cb vertelt met 4 maanden dat hij al groente en fruit at het eneigste wat ze vroegen was hoe reageerd hij er op . verder niks

8. Niet meer actief

ik ben met 3,5 maand met beiden begonnen.. gewoon elke dag wat anders!

Als er geen allergieën voorkomen, dan kun je het gerust doen hoor. (het CB zal waarschijnlijk zoiezo tegen zijn hahaha)

9. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Mijn vriend is allergisch voor kiwi ( echt zo erg dat we dan naar de eerste hulp moeten, als ie dat eet) Ik denk dus dat wij tot 6 maanden moeten wachten :confused: :(

xxx

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik was ook begonnen met een fruithapje (peer), ze vond het best lekker, maar de volgende dag had ze uitslag in haar gezichtje, dus ik wacht er nog een paar weekjes mee en dan ga ik toch maar met groente beginnen, is idd iets zachter dan fruit!

Probeer het es een keer, paar theelepeltjes is voldoende!

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Luca heeft eergister voor het eerst een paar kleine hapjes fruithapje gehad.. dat ging super hij vondt het heerlijk, geen last van gehad.. behalve dat hij begonnen te huilen dat hij niet meer kreeg ;)
    Maar we bouwen het heeeel langzaam op... om de dag een paar hapjes .

Deel Deze Pagina