Valt waanzinnig moeilijk in slaap overdag...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door noralie, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoi allemaal,

Onze dochter van 8 maanden valt 's avonds prima in slaap (duurt max. 20 min), slaapt door en wordt vrolijk wakker 's ochtends. Heel fijn dus!

Maar... overdag slapen is een heeeeel ander verhaal. Het in slaap vallen gaat gepaard met een hoop gedraai en meestal ook gehuil en gekrijs.

We hebben al vanalles geprobeerd; bij de eerste tekenen van moeheid naar bed en wachten tot ze heel erg moe is. Niets helpt. Ze slaapt in hetzelfde bedje, in dezelfde kamer, zelfde omstandigheden. En toch is het elke dag 2x een drama. Ik ben soms wel anderhalf uur bezig om haar in slaap te krijgen. In het ergste geval, als ze echt over haar toeren is, laat ik haar indommelen in de draagzak maar liever niet. Ik kan haar gelukkig wel overleggen als ze nog half wakker is, ze vindt het prima om dan in bed gelegd te worden. En als ze eenmaal slaapt is er overigens geen probleem en slaapt ze heerlijk anderhalf uur door.

Een sprongetje is het niet, dat zou er dan een van ruim 2 maanden moeten zijn ;)

Kortom: ik begrijp het gewoon niet en weet niet wat ik nog meer kan proberen. Hoop op gelijke ervaringen of tips van andere ouders.

Dank!

2. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hier is dit nu ook het geval:(...

ik denk omdat het komt dat ze wat minder slaap nodig hebben en ze dan nog niet echt moe zijn of ze zijn de wereld aan het ontdekken...
    ik weet het ook niet,dus ik lees even mee...

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat doe je allemaal als je haar in haar bedje te slapen legt?

4. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @sofie28: Ze slaapt inderdaad stukken minder dan voorheen, logisch ook dat ze minder nodig heeft. Maar deze problemen doen zich voor terwijl ik echt 100% zeker weet dat ze moe is. Als ze eenmaal in slaap is dan is dat minstens anderhalf uur.

@Yukl: Je bedoeld overdag toch? Eigenlijk hetzelfde als 's avonds behalve bad en pyama aan. Dus: moe (oogjes wrijven, gapen, oortjes trekken), fles mee naar bed. Loop de slaapkamer binnen terwijl ik hetzelfde zeg als 's avonds. Drinken en in bed. En dan dus vooral niet in slaap vallen ;)

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik bedoel wat je doet als ze gaat huilen :)

6. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Haha, ok :) Het hangt af van het soort huilen. Inmiddels herken ik wel of het alleen maar gemorrel is en soms is het echt huilen voor het in slaap vallen. In die gevallen doe ik niets. Maar als ze echt hysterisch begint te worden pak ik haar op, troost en kalmeer haar en leg haar vervolgens weer in bed. Meestal begint ze dan onmiddellijk weer keihard te krijsen en als ik geluk heb valt ze in slaap.

7. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Ook ik lees mee.. heb een beetje hetzelfde probleem..

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wil ze wel slapen als je met haar gaat wandelen?
    dan zou ik ervoor kiezen om de wandelwagen in de gang te zetten als ze in slaap is gevallen zodat ze toch aan wat slaap komt overdag.

9. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @Ons Kleintje: nee, ons meisje vindt het veel te leuk in de wandelwagen ;) Maar het punt is ook niet zo zeer dat ze niet aan haar slaap komt (ze slaapt uiteindelijk voldoende overdag), het is meer de strijd die wij en zij telkens moeten leveren en de tegenstrijdigheid dat ze 's avonds wel gewoon in slaap valt... Maar lief dat je meedenkt!

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier overdag is slapen in bed echt een drama (al maanden), zodra hij in bed ligt en ik weg loop begint hij te krijsen en maakt zichzelf compleet overstuur.. 's avonds leg ik hem gewoon wakker in bed, kusje en weglopen, als ik dan 10 min later kijk ligt hij heerlijk te slapen.. (nu door de warmte wel gedraaid, want kan geen slaapzak meer aan doen, daar zal jij ook wel last van hebben).. Ik laat hem nu maar gewoon in de box slapen (ben er geen fan van, maar heb geen andere oplossing)..

Kan het misschien door de warmte komen? Weet niet hoe warm het nu bij jullie is, maar hier merk ik met slapen we verschil..

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Heb je een verduisterend gordijn op haar kamertje? Dat kan schelen.
    Kan het zijn dat je dochtertje nog moet boeren na de fles? Mijn dochter is ook geen makkelijke slaper, maar inmiddels hoor ik aan het gekrijs dat ze een boertje moet doen en als dat er dan uit is, lukt het slapen sneller.
    Ben je zelf duidelijk naar je dochtertje toe, dus zeg je bijv. *naam* gaat nu lekker slapen, en mama gaat hiernaast de was doen? Het staat niet vast dat je dochtertje dat begrijpt, maar het schijnt wel te kunnen helpen als je zoiets zegt.

12. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @AMS: ohhh, fijn, herkenning! Dat alleen is vaak al een verschil in ermee omgaan ;)

Indie draait ook haar hele bedje door maar dat is het minste van mijn zorgen haha

Hier al ruim een maand de airco aan in de slaapkamer, temperatuur als ze gaat slapen is dus altijd hetzelfde.

Nou ja, ik weet het ook niet... misschien gaat het vanzelf over :)

13. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @Danabelle: dank voor het meedenken. Ja, ik zeg altijd dezelfde woordjes en wacht tot de boer eruit is ;) De kamer is niet pikdonker maar donker genoeg om te slapen. Mijn man probeerde laatst om het helemaal donker te maken maar dat maakte niets uit. Heb ook vaak gelezen dat het beter is om overdag niet te veel te verduisteren.

Deel Deze Pagina