Lucht binnenkrijgen bij voeden?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Gwn, Oct 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo!

Onze Amy van ruim 5 weken drinkt prima uit de borst. Sinds een tijdje echter 'smakt' ze verschrikkelijk, en het lijkt daarbij alsof ze heel even het vacuüm verbreekt ofzo. Nu vroeg ik mij af of ze daarmee dan niet ook veel lucht binnenkrijgt? Kan ik iets doen om te zorgen dat ze minder smakt, of is het niet erg? Ze heeft geen erge krampjes ofzo, ze huilt er iig niet om, maar ik merk wel dat ze nu aan de borst af en toe onrustig is en wat verkrampt, alsof haar ontlasting moeilijker wil komen, het is ook minder 'dun' dan in het begin, of is dat altijd zo? De laatste 2/3 dagen drinkt ze ook opeens minder lang, of slaat ze het 'toetje' aan de andere borst over, maar of dit ermee samen hangt?

Alvast bedankt voor een reactie!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Heel vaak hangt een klakkend geluid samen met spruw; zou dat kunnen. Het zuigen aan de borst is dan wat pijnlijk en ze laat aan het eind van een zuig even los.
    Als je geen spruw kunt ontdekken, zou ik het nog even aanzien en afwachten.

gr
    Linda

3. Gwn

Gwn Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,206
    0
    0
    Noord-Holland
    Beste Linda,

Bedankt voor de reactie. Volgens mij is het geen spruw, kan iig niks wits in haar mond of op mijn tepel ontdekken en voeden is ook niet pijnlijk voor mij. Wel ligt er een beetje witte waas over haar lippen, maar alleen bij/direct na het voeden, dus volgens mij is dat gewoon melk? Ze heeft ook geen luieruitslag of iets en jengelt absoluut niet. Overigens lijkt het wel of ze de borst aan het begin meer loslaat dan later, misschien krijgt ze gewoon veel tegelijk binnen in het begin?

Groeten,
    Gwen

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Ja hoor, dat zou goed kunnen.
    Soms maken baby nou eenmaal gekke geluiden. Als het niet pijnlijk is voor jou zou ik het dan nog maar eens aanzien.

gr
    Linda

Share This Page