we krijgen van het kdv 1 gratis dag (loopt van 1 mei t/m 30 april) echter nu al 4 verzoeken ingediend maar steeds zeggen ze helaas geen plek je kunt op wachtlijst gezet worden maar dan nog geen plek. zouden jullie er wat van zeggen ? denk dat hier meer mensen last van hebben vind dit best slecht net weer 4 datums maaar doorgemaild of er plek is
Wij krijgen 5 extra dagen van het kdv (compensatie voor de vakantie die je opneemt). Vorig jaar heb ik er geen gebruik van gemaakt, dit jaar heb ik er 2 kunnen gebruiken. Je kan die dagen idd alleen gebruiken als er plek is op de groep, dus als er een ander kindje niet komt die dag, dan mag jouw kindje komen. Helaas komt dat niet heel vaak voor, of is er net iemand die die dag eerder heeft aangevraagd. Ik zou er zelf niks van zeggen, ze kunnen nou eenmaal niet meer kinderen ontvangen dan dat er is toegestaan op de groep.
we krijgen van het kdv 1 dag die je kunt inzetten maar die je niet hoeft te betalen als services zeg maar maar nu kun je die dag niet inzetten omdat ze al max aantal kindjes op groep hebben
ja daar kun je eigenlijk niks van zeggen. Het is gewoon een service en dat kan alleen als de groep het toelaat, er mogen dan geen extra leidsters ingezet worden.
Wij hebben die extra dagen vorig jaar tijdens de bouwvak gebruikt. Dan zijn heel veel kindjes op vakantie en dan kan het wel. Anders wordt het inderdaad best lastig, en je kunt er geen aanspraak op doen. Misschien tijdens de kerstvakantie straks?
na kerst zijn ze week dicht en man heeftverplicht 2 weken kerstvakantie dus dan gaat ze al een dag er gewoon heen terwijl man thuis is ja maar in bouwvak hoef ik niet zelf veel te werken en amn is dan ook verplicht vrij
Hier heeft het KDV ook niet vaak extra ruimte voor een hele dag (betaald of geruild met een andere dag die week).. Het beste is nog de vrijdag, maar dan is er weer het probleem dat er zo weinig kinderen in de middag zijn, dat er nog maar 1 leidster is voor die groep (6 kindjes) en dus alsnog geen plaats.
heb nu ook 3 vrijdagen aangevraagd voor in jan en begin februari dus hopelijk hoor ik aanstaande donderdag meer
Hier kunnen we dat niet eens zo vroeg aanvragen Meestal 1-2 weken van tevoren. De planning wordt nogal laat gemaakt (maar wel goede planningen met vaste leidsters etc)
hier heeft ze ook vaste leidsters en 2 maanden van te voren ong de planning ze zijn al voor maart en april aan het kijken welke kindjes over gaan naar de andere groep. ze hebben groep 0 t/m 1,5 jaa ren 1,5 jaar t.m 4 jaar. kijken wanneer dochtertje mag
p1982, dit is geen reactie op jou, maar meer hoe het bij ons gaat met ruildagen. Ik vind het ruilbeleid bij ons heel soepel en dan nog zeiken die ouders allemaal. Elke dag dat je kindje niet komt wordt genoteerd, je moet dan wel voor half 10 afgebeld hebben en voor de middag voor 13.00 uur. De lijst loopt van 1 januari t/m 31 december. Je mag dus die dagen inhalen wanneer de groep het toelaat, er worden geen extra leidsters ingezet. Je mag het ook van te voren doen, dus bv in februari een paar dagen extra komen, omdat je weet dat je in de zomer er een paar weken niet bent. Wij zijn alleen dicht op echte officiele feestdagen, dus niet een week in de zomer of kerstvakantie. Op 31 december vervallen alle dagen. Er is nu dus een ouder die nu elke dinsdag of vrijdag in wil halen tot alle dagen op zijn, ik vind dat altijd heel apart. Je brengt je kind gewoon weg omdat je ervoor betaalt hebt. En dan zeuren als we geen plek hebben. Wij zeggen het 2 weken van te voren toe.
ownee zo werkt dat bij ons niet, je moet ruilen in dezelfde week als je op vakantie gaat en dit vroegtijdig aan geeft ben je ze gewoon kwijt en kun je ze niet inhalen alleen bij langdurige afwezigheid bij ziekte (langer dan 2 maanden) wordt het stopgezet.
net weer bericht dat de andere 4 edagen (ook 3 x vrijdags) niet lukt omdat ze vol zitten alleen bij vakantie of ziekte kan ze er heen maar dat is niette plannen omdat ik ook met extra werken zit nu maar op wachtlijst zetten en hopen dat ouders vroegtijdig afzeggen
@tulip: ik vind dat ruilbeleid ook héél erg soepel! vooral dat het nog als ruilen geldt terwijl je pas op de dag zelf laat weten dat je kindje niet komt (alsof er dan nog een ander kindje in zijn/haar plaats zou kunnen komen...) @ts: mijn ervaring is ook dat die extra dagen of ruildagen leuk lijken, maar in de praktijk niets waard. het is mij ook nog nooit gelukt om een keer een extra dag in te laten plannen. nou ja, dan niet. ik zou dat wel bespreken met de locatiemanager, of in het klanttevredenheidsonderzoek. dan kunnen ze die zogenaamde 'service' beter afschaffen, nu heb je er verwachtingen bij die ze niet kunnen waarmaken.