spruw

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Woezel 25, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter heeft spruw. Nu heeft ze daar nystatine voor gekregen. Maar moet ik ook niet iets hebben voor mijn tepels? Ik heb er (nog) geen last van maar ze zijn wel een klein beetje rood. Is er een zalf die ik er op kan/moet smeren om te voorkomen dat het erger wordt? En als ik er dan een zalf op smeer is het dan niet erg dat het dan bij mijn dochter binnen komt als ze aan de borst drinkt?

Groetjes!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja, mijn advies zou zijn om je tepels ook gelijk te behandelen.
    Je kunt daarvoor miconazolcreme halen bij de drogist of apotheek zonder recept. Vooral niet te kort behandelen want spruw is hardnekkig.

groet
    Linda

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oke, dank je wel, dan ga ik dat gebruiken.
    Hoe komt zij (of ik) eigenlijk aan spruw? Hoe kan ik het bijvoorbeeld voorkomen dat ze het nog een keer krijgt?

Groetjes!

4. Linda Offereins

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Spruw is een schimmelinfectie van de huid. Elk mens heeft schimmels bij zich en onder 'ideale' omstandigheden kunnen die een infectie veroorzaken.
    Een vochtige warme omgeving, minder weerstand en antbioticagebruik zijn voor schimmels prettige omstandigheden.
    Zorg ervoor dat je niet te lang doorloopt met een natte compres.
    Melk op je tepel smeren ter bescherming maar even niet meer.
    Eventueel kun je de babymond na een voeding wat schoonmaken met een vochtig doekje.

vr gr
    Linda

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Dank je wel voor je antwoord!
    Ik ben bij de drogist geweest voor de miconazol creme maar zij zeggen dat ik het niet moet gebruiken omdat het abslouut niet bij de baby mag komen. En als ik het op mijn tepels smeer komt het natuurlijk wel bij mijn dochter binnen. Hoe zit dat?

Groetjes!

6. Linda Offereins

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Als je het op je tepels aanbrengt na de voeding is er bij de volgende voeding niets meer van over. Als je wilt kun je je tepels vooraf reinigen, maar echt nodig is dat niet.
    Die drogist is niet goed op de hoogte.

vr gr
    Linda

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord! Super. Het gaat gelukkig al beter met de spruw zowel bij haar als bij mij.

Groetjes

Deel Deze Pagina