Mama's! Ik heb een (groot) probleem. Mijn zoontje is nu drie maanden en geef volledige borstvoeding. Nu moet ik over anderhalf week weer beginnen met werken en ben ik laatst als eens gaan proberen om mijn afgekolfde melk in een flesje aan hem te geven. Dit lukt dus niet! Hij hoeft de speen maar even in zn mond te voelen en hij krijst het uit. Eerst heb ik een avent flesje geprobeerd, daarna de speen die ik bij de kolf heb gekregen en vanmiddag heb ik een tommee tippee flesje gekocht maar helaas... zonder resultaat. Ik heb hem 2 keer kunnen foppen door tijdens het borstvoeden het flesje snel in zijn mondje te stoppen maar na 3 slokken had hij het alweer door. Ik begin nu wel een beetje te stressen omdat ik niet zoveel tijd meer heb en nu is mijn vraag of jullie een tip(s) of ervaringen hebben over hoe ik dit nu het beste aan kan pakken? Groetjes Soekie __________________
Hoi Wat een ontzettend vervelend probleem. Heb je al eens geprobeerd om iemand anders hem de fles te laten geven en dat je dan zelf even weggaat. Mijn zoontje krijgt ook nog borstvoeding en wil de fles ook het liefst alleen van mij krijgen, als iemand anders de fles geeft moet ik even weg en dan is het goed. Heel veel succes ermee Groetjes suzanne Ps ik gebruik een difrax fles
Hoi Suzanne, Bedankt voor je reactie. Mijn vriend heeft het al meerdere malen geprobeerd, ook wanneer ik boven zit maar zonder resultaat. Het gekke is ook dat mn zoontje het flesje van mij ook niet accepteerd. Morgenochtend ga ik het maar weer proberen... hij zal hem toch een keer moeten nemen. Groetjes Soekie
andere fles? is de melk warm/koud genoeg (de mijne wilde m wel als hij iets warmer was) tommee tippee fles gaat hier goed. misschien een andere speen (dus ipv 1 de 2 of andersom.) dat zijn dingen die je kan uittesten
Mijn zoontje wilde met 3 maanden ook niet uit de fles drinken. Ik heb wel 4 verschillende merken geprobeerd maar hij wilde echt geen fles. Uiteindelijk ben ik met een Nuby fles gaan oefenen. Elke dag probeerden we hem uit de fles te laten drinken, dit deden we tussen de voedingen in zodat hij geen echte honger had. In het begin speelde hij alleen met de speen en na een minuut of 5 ging hij dan huilen. Dan stopten wij ook meteen. En na ongeveer 2 weken begon hij echt uit het flesje te drinken. Nu is het voor hem helemaal geen probleem meer om uit de fles te drinken, maar het moet wel een Nuby fles zijn.
Van mij wilden ze ook nooit een fles hoor, ze wisten dat de real thing vlakbij zat. Maar papa kon het wel. We ontdekten wel dat ze de melk alleen wilden als die echt goed warm was (veel warmer dan mijn lichaamstemperatuur, en ik heb ook gehoord van kinderen die het juist kouder wilden. Speel dus eens met de temperatuur. Bied elke dag aan, maar doe gewoon niet meer dan een bodempje (20-30cc) in de fles. Geef het op een moment dat je kind wakker maar niet te hongerig is. En maak je niet teveel zorgen. Mijn jongste weigerde fles tot de dag dag ik ging werken. Toen was ik weg, en zij was alleen bij papa, en er was alleen maar fles. Toen dronk ze wel.
Wij zijn met 4 weken gaan oefenen om dit probleem te voorkomen maar daar heb je niet veel aan In het begin deed ik kolven, melk direct in de fles en aan baby (en dan door kolven om bij te vullen). Melk smaakt dan precies hetzelfde als wanneer het uit mij komt. Dat werkte goed. Na een paar dagen melk opgewarmt uit de koelkast en zo steeds wat geoefend. Hier ook Tommee Tippee. Ik maak de speen nog wel eens warm onder warm water, geen idee of het werkt maar het lijkt me zelf prettiger drinken. Baby's willen vaak geen fles van hun moeder omdat de veel fijnere drinkopties dan wel heel dicht in de buurt zijn (waarom een fles als er ook een lekkere warme borst in de buurt is immers )
HIer wil hij de melk overigens ook warmer, en als het dan afkoelt is het geen probleem. Maar eerste slokjes graag lekker warm. (te koud? Dan spuugt hij het allemaal uit met een vies gezicht haha)
Dames, Harstikke bedankt voor jullie reacties. Mijn vriend gaat het zo weer een keer proberen dus ga ik maar even fijn de hond uit laten Ik ga het nu warmer maken als lichaamstemp. kijken of dat er mee te maken heeft. Ik laat het jullie weten! Groetjes Soekie
Een vriendin van me had dit probleem ook, de medela calma en de breastflow fles deden het beide goed bij haar kindje.
Mijn zoon is nog steeds geen fan van de fles...maar we zijn wel begonnen vanaf 1 maand. Wij hebben na heel veel flessen de breastflow en dat gaat redelijk. De speen van de fles helpt ook nog als je hem in je bh draagt of een knuffel of shirt met jouw geur bij papa achterlaten. Heel lastig maar als ze honger eten ze vanzelf denk ik. Zal niet zo heel veel drinken want vaak wachten ze liever op mama. Mijn zoon drinkt maar 2 a 300 cc als ik aan t werk ben en als ik er weer ben geef ik hem om de 2 uur...
mijn kindje begon ook met 3 maanden te flesweigeren(daarvoor was het geen probleem). Wat bij ons hielp was om mijn kindje in de wipstoel te zetten en zelf een beetje z'n fles vast te laten houden. Hij wou niet liggend een fles drinken, maar graag een beetje rechtop. Van alle merken die we geprobeerd hebben werkte Difrax het beste, maar tegenwoordig drinkt hij ook weer uit avent en tommy tippee, dus we hebben het allemaal niet voor niks gekocht
Imee wilde ook niet uit de fles drinken rond die leeftijd! Heel vervelend. Ik ben toen elke dag gaan oefenen, eerst een beetje uit de fles en dan als beloning de borst. Dat was een tijd lang echt een drama, martelen om 50 cc afgekolfde melk er in te krijgen. Maar ineens ging het beter en nu lukt het zonder problemen. Dus ik hoop voor jou dat het een fase is, heel vervelend maar de aanhouder wint! Sterkte.
Ik heb dit zelf ook gehad met mijn dochter,ik moest ook beginnen met werken en mevrouw weigerde ook de fles. Verschillende flessen geprobeerd maar mevrouw bleef weigeren. Toen een gewone smalle fles geprobeerd met een dental speen en die dronk ze gelijk leeg. Ik heb deze tip al eens eerder aan iemand gegeven en werkte ook. Dus wie weet helpt het bij jou ook. Succes !!!
Lieve allemaal, Bedankt voor alle reacties! Het gaat al ietsiepietsie beter, hij drinkt nog niet echt maar hij huilt er in ieder geval niet meer bij en af en toe moet hij zelfs lachen haha . Hij zuigt er niet op maar sabbelt af en toe een beetje dus er is een begin denk ik. Vanmiddag had ik er 30 cc in gedaan en dat had hij bijna op. Tis niet veel maar gelukkig gaat het al een stukje beter. We komen er wel!!!