Ladies! Ik heb binnenkort een vrijgezellenfeestje van mijn zusje dat de hele dag duurt. Ik ga rond 11 uur van huis weg, en ben uiterlijk 's avonds rond middernacht terug. Ik neem uiteraard mijn kolf mee, en heb een koeltas met element. Ik zal waarschijnlijk rond 12 uur, 15 uur, 18 uur, en 21 uur kolven. Dus 4 voedingen. Die van 21 uur gooi ik sowieso weg, want ik wil wel een keer een wijntje drinken. Maar die andere wil ik graag bewaren. Kan dat? Ik sjouw die voeding van 12 uur dan natuurlijk wel al 12 uur met me mee... Is dat dan nog wel goed?
Blijf je de hele tijd op 1 locatie of gaan jullie van het een naar het ander? Als je langer ergens blijft kan je eventueel vragen of ze de voeding in de koelkast willen bewaren voor je. De voedingen zou je in principe wel kunnen bewaren, maar dan moet je echt zorgen dat het goed gekoelt blijft. En heel veel plezier met het vrijgezellenfeest! Liefs, DD
We gaan van locatie naar locatie... We eindigen wel (vanaf 17 uur) op 1 plek, dus daar zou ik misschien kunnen vragen of het in de koelkast kan, inderdaad. Bedankt voor de tip!
een koelelement zorgt ervoor dat de melk koel blijft maar het moet wel eerst gekoeld worden. ik zou idd vragen of de melk daar in de koelkast kan. lijkt me niet dat ze daar moeilijk om doen! desnoods met een zakje eromheen.
Lees: goed bevroren in een zo koud mogelijke vriezer. Heb je die? Anders is de werking van het element echt maar beperkt.
Volgens mij werd bedoeld dat het koeltasje de melk beter koel kan houden als je die vooraf koelt en dan in het tasje zet. Als je melk op 37 graden erin doet, wordt het toch snel een beetje te warm. (hoewel, ik heb ervaren dat versgekolfde melk best koel wordt in het tasje met bevroren element van medela, maar of dit ook met meerdere flesjes kan?). Sowieso nooit warme melk in het zelfde flesje doen waar al koude melk inzit. 't Lijkt mij ook het beste om de melk om 17 uur in de koelkast te laten zetten, dan zit je in elk geval safe. Niet vergeten om het er weer uit te halen als je weggaat, én let op dat ze de flesjes uit de koeltas halen (heb het echt serieus meegemaakt dat een hotelmedewerker het hele koeltasje in de koelkast zette - dat werkt dus niet).
@Bri: bedankt voor de tips! Ik heb inderdaad het koeltasje van medela. En er gaan dus 2 flesjes in voordat ik in de buurt ben van een koelkast (rond 17 uur). Misschien dat ik de eerste ook even in de koelkast kan zetten, want dan kolf ik bij mijn zusje.
Mijn koeltasje heeft al in menig koelkast gestaan Gewoon even vragen, het is nog nooit een probleem geweest. Wel even zorgen dat je de melk niet vergeet Veel plezier!
Ik doe dit ook regelmatig, en dan ben ik weg van 7u 's morgens tot half twaalf 's avonds... Ik heb een medela tasje met een groot element, en dat houdt de melk aardig koel...
Ik lees net dat het niet handig is om een koeltasje in een koelkast te zetten... Whoeps! Ik heb zaterdag het hele tasje met element en verse melk in een koelkast laten zetten en vervolgens 's avonds bij thuiskomst ingevroren... Zou de melk niet meer goed zijn?
Mijn ervaring is dat het echt niet snel bederft. Ben ook wel eens wat vergeten en heb het gewoon gegeven (wel backup voor al hij het niet wilde) en hij dronk het zonder problemen (ook niet achteraf ) op. Maar is een gok natuurlijk