spruw

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Rica, Oct 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik wil het toch even hier kwijt/ vragen want we kunnen dinsdas pas naar het consultatie en moeten een gesprek aanvragen als we wat willen weten dus wil ik even jullie kijk hierop.

Na ongeveer 2 weken kwam de wijkverpleegkundige en die gaf aan dat onze dochter spruw had... witte aanslag op de tong.
    Ikzelf dacht dat ik melkaanslag was maar omdat het bleef zitten en wat achterop de tong was, was het volgens haar gewoon spruw.
    Dus van de huisarts medicatie gekregen die we een week hebben gegeven. Na die week nu dus nog steeds een witte aaslag op de tong. weer naar de huisarts geweest (2 dagen terug) en die vond het zo minimaal dat er niks aan gedaan hoefte te worden, gaat vanzelf over.
    Moet wel zeggen, ze zuigt gewoon haar speen en drinkt ook goed, maar heeft dus wel nog die witte tong en wat krampjes (geef al infacol)...
    Ik twijfel eraan of spruw echt over gaat vanzelf of dat ik gewoon weer heen moet gaan, lees dat kinderen er echt last van kunnen hebben en omdat ze af en toe wel die krampen heeft en de tong verder ook niet minder wordt.
    (gewoon echt een witte aanslag, geen bultjes e.d. en alleen de tong)

Wat vinden jullie, gewoon zo laten en aankijken..zolang ze drinkt is het goed of weer heengaan, spruw moet gewoon weg.
    ben bang dat als het niet weg is het gewoon erger weer opkomt.

alvast bedankt voor het lezen

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als het erger weer wordt of hetzelfde blijft kun je het beste terug gaan naar de huisarts. Misschien heeft het even de tijd nodig! Houdt het goed in de gaten. Geef je borstvoeding of fles?

Groetjes Adrienne

3. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    fles dus ik hoef mijzelf niet te behandelen...
    maar het kan dus wel dat zoiets vanzelf overgaat..naja afwachten dan maar.

bedankt

Share This Page