Als nieuwe moeder vraag ik me regelmatig af of ik het wel goed doe met mij zoon. Eward is nu 8 weken oud en slaapt niet echt veel overdag. Hij vecht vaak tegen de slaap en breng hem dan ook meestal boven om te slapen. Dit is ongeveer het ritme wat we nu hebben: Rond 6/ a 7 uur word hij wakker en krijgt dan meteen voeding Hierna valt hij meteen in slaap en slaapt dan nog een uurtje of soms 2 Dus tot 8 a 9 uur rond 9/ 10 uur krijgt hij weer voeding, vaak is hij dan al wel weer een uurtje wakker en dus snel moe. Rond 10 uur leg ik hem ook altijd weer even op bed in de hoop dat hij tot een uur of 11 nog even slaapt, soms lukt dit, soms niet. Als het niet lukt komt hij bij mij en valt daar vaak in slaap en pakt dan nog een halfuur mee. Rond 12/ 13 krijgt hij weer voeding en gaat hierna redelijk snel op bed meestal duurt het even voordat hij slaapt. Hij slaapt dan vaak 2 uur soms iets meer soms iets minder. Dan rond een uur of 16/ 17 krijgt hij weer een voeding. Vaak gaat hij rond een uur of 18 (wanneer wij eten) nog even slapen voor een uurtje ofzo. Dan rond 19 /19.30 was ik hem of gaat hij in bad en de pyama aan, dan rond 20 nog een voeding en dan op bed om een uur of 21 Hij slaapt dan tot een uur of 6/ 7 en dan begint het riedeltje opnieuw. In de wakkere periodes zit hij veel bij en gaat hij regelmatig in de box (soms wipstoeltje.) nu vraag ik me af krijgt mijn zoon genoeg slaap (overdag)
Zoals ik het les gaat het hardstikke goed bij jullie. Dus ja je doet het goed! Luister naar je eigen gevoel. Fijn zo verder gaan. Ilja