de jongste vertikt het door te slapen snachts hij word elke x wakker en is dan ook klaar wakker en elke nacht ken ik er uit,en zit ik rond 2uur snachts beneden met iemand die klaar wakker is, ik kan hem wel laten liggen in zijn bed,maar dan gilt hij alles bij elkaar en maakt dan zijn broer wakker ik ben echt gebroken
& de jongste is een jaar?? Meid ik begrijp dat je gebroken bent..!! Ik heb er geen ervaring mee onze kleine is nog maar 3 mnd.. Maar, begrijp het volkomen.. !! Ik weet zo'n geen tips of zo.. Sterkte.. Liefs.!
Hier slaapt ze net een paar week door Hier kreeg ze tot 1,5 maand geleden vaak nog een een slokje bv, daarna ging ze weer lekker slapen. Laatste maand lag ze gewoon even bij ons en kon ik haar na een tijdje weer wegleggen en nu slaapt ze door. Naar beneden heb ik hier vrijwel nooit gedaan op een uitzondering na. Ze mocht wat drinken of even bij ons liggen en daarna weer in bedje.
Ik zou in ieder geval niet naar beneden gaan, uberhaupt niet zijn kamertje uitgaan, licht aandoen of uit bed halen (mits je zeker weet dat hij niet ziek is oid natuurlijk). Want als je dat 1 keer doet wil hij het morgen weer... Wij hebben hier ook meerdere van die fases gehad en echt gewoon zorgen dat je 1 aanpak hanteert en je daaraan houdt, dus als hij wakker wordt; naar hem toe gaan, fluisteren dat het nacht is en iedereen slaapt en hij ook moet gaan slapen, neerleggen, slaapliedje zingen en weer weggaan. En dan als hij niet gaat slapen een paar minuten later teruggaan, weer hetzelfde ritueeltje, weer weggaan, etc, tot hij gaat slapen. De eerste keer wordt hij natuurlijk boos want dan wil hij weer naar beneden maar ik zou echt 1 aanpak gebruiken zodat ook duidelijk voor hem is, ok het is nacht en wat ik ook probeer, ik mag toch niet uit bed, dus dan ga ik maar weer slapen. Mijn dochtertje is altijd een lastige slaapster geweest en nog steeds slaapt ze lang niet altijd door maar als ze wakker word doe ik altijd hetzelfde en 99 van 100 keer gaat ze dan inmiddels meteen weer slapen en ze slaapt ook steeds vaker gewoon de hele nacht door.