kindje bijschrijven in je paspoort

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anita26, 27 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    wat een grap! Ik moet mijn paspoort vernieuwen omdat ie verlopen is. Ik dacht dus even makkelijk Thomas, 5 weken oud, bij te kunnen schrijven... Helaas... Voor alle kinderen die je bijschrijft gelden dezelfde strenge eisen aan de pasfoto''s, dus Thomas moet rechtop zitten zonder hulp van mama(hmmm, met 5 weken oud), z'n mond dicht hebben en z'n ogen open! Gemeente net even gebeld hoe ze dachten dat we dat voor elkaar zouden krijgen :( . Slimme antwoord was: "nou, een fotograaf zoeken met heel veel geduld is de enige tip die ik kan geven" Tja, wat moet je daar nou mee?

Iemand al ervaring mee? Ben benieuwd! Lijkt mij wel een komische ervaring bij de fotograaf worden! Wens ons maar succes :D

Groetjes Anita

2. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik moet zeggen dat ze bij ons helemaal niet zo streng zijn geweest... Kaylee was ook pas 2 mnd toen we een eigen id voor haar hebben laten maken.
    Je ziet op de foto zelfs mijn vingers omdat ik haar in de lucht til :)
    Maar sindsdien zijn ze veel strenger geworden geloof ik... Een kind van 5 weken laten zitten zonder hulp is iig onmogelijk ;)

3. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Wij hebben voor Sam ook een eigen id en ze was toen 3 maanden geloof. En ja ze waren daar heel streng in ze moest recht kijken beide oren zichtbaar en niet lachen. Inderdaad met veel geduld is het gelukt. Ik zelf kreeg het er behoorlijk warm van.

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Sam,

mag ik jou vragen hoe je die banner onderin je tekst krijgt? Had het ook al aan lotte gevraagd, maar volgens mij doe ik iets verkeerd, Heb via photobucket de goede TAG in mn profiel gekopieerd, maar zoals je ziet doet-ie het niet?

5. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    O dat moet je niet aan mij vragen ik heb het ook laten doen. Bij mei juni julie mama's. Als je het daar vraagt is er altijd wel iemand die dat zo voor je willen doen. Ze hebben voor mij een banner gemaakt en die weer naar mij terug gemaild. En toen kon ik heb zo in mijn profiel zetten. Hoop dat het gaat lukken succes ermee.

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Oh oke! Zoek ik ff verder!

7. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Keano was 2 maanden oud toen wij een pasfoto moesten laten maken voor zijn ID...dit is welliswaar nog gelukt ook :D . Hij lacht niet op de foto heeft zijn ogen op en zit rechtop :D .
    Wel heb ik hem in zijn rugje vast moeten houden hoor...maar gelukkig zie je mijn hand niet :D

Succes liefs, misspuma

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier ook zo'n grap hoor! Mijn man wilde hem bij het aangeven gelijk bij laten schrijven. "meneer dan moet u een pasfoto laten maken, mondje gesloten, oogjes open en hoofdje omhoog" Ja duhh kind is net een dag oud....... Toen kwam er ook nog eens een verhaal bij over eigen naam, leeftijd en woonplaats laten zeggen.....ja in een apart kantoortje met de deur dicht.....

Hier zijn de regels inmiddels iets soepeler geworden, maar wij vonden het ook belachelijk!

Rick is nu 6 maanden en kan nog steeds niet zelf goed rechtop zitten (hij kiept steeds een beetje naar voren).....hoe moet ik dan pasfoto's laten maken? Onze kleine jongen gaat dus vooralsnog zonder ID-bewijs door het leven!

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Voor kids zijn ner idd minder strenge regels ;)

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman is toen ze 3 maanden was met mij naar London gegaan. We hebben wel 2 maanden gedaan over de foto maken. De bijschrijving was net 2 dagen voor vertrek klaar.
    Ik kan maar 1 tip geven: zoek een goede geduldige fotograaf. Die waar ik heen ging werd me aangeraden door de gemeente en hij heeft me geloof ik wel 9 keer laten terugkomen haha... Trouwens voor de bijschrijving zijn de eisen niet zo streng als voor een eigen paspoort.
    Bij Iman zie je mijn hand een klein stukje en daar is niet moeilijk over gedaan hoor!

11. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Hi, wij hebben een paspoortfoto laten maken van mijn dochtertje toen ze zeven weken oud was. Dit is een foto voor haar eigen paspoort, zie mijn fotoalbum.

De eerste keer dat wij naar de fotograaf gingen was zij niet wakker te krijgen! :confused: Zal je zien, nooit slaapt ze en toen wel. :) De fotograaf zag het helemaal niet zitten want die kent de strenge eisen voor het Nederlandse paspoort, maar volgens mij moest het wel kunnen. Ik had namelijk zelf al een serie foto's van haar gemaakt toen ze zes weken was waarbij ze zelf op de bank zat en recht in mijn lens keek. En jahoor, de tweede keer had ik het bezoekje aan de fotograaf zo gepland dat ze zeker wakker zou zijn en het lukte meteen.

Hij had een krukje waar we haar op hebben gezet, ik heb er gehurkt naast gezeten en haar van achteren ondersteund in de rug. Handen mogen echter niet zichtbaar zijn op de foto! Verder wees ik langs haar gezicht recht in de camera en zo keek ze goed in de lens. Misschien kun je thuis al eens uitproberen om een foto te maken waarbij hij recht in je lens kijkt.

Zie het kopje 'Toelichting op de Fotomatrix Model 2006' en 'Toelichting pasfoto-eisen.pdf ' van de volgende link voor de richtlijnen: (je vind de info over foto's van baby's onderaan)
    http://www.paspoortinformatie.nl/
    Let ook op de maatvoering, daar keken ze bij ons streng naar.

12. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    De fotograaf waar ik geweest ben toen Sibel ook 5 weken oud was, legde haar op een aankleedkussen, en ging van bovenaf fotograferen, dus ze hoefde niet rechtop te zitten.
    De foto werd overigens wel afgekeurd, vanwege dat de oren er niet allebei opstonden (is niet te doen, kind had zulke platte oren), de ogen er niet helemaal recht op stonden, en ze haar mondje een beetje open had.
    Omdat ik net nog een aanvraag voor bijschrijving deed toen de nieuwe wet nog niet van kracht was (1 week ervoor) is de foto toch gebruikt.
    Als je dan ziet wat er van die foto overblijft (ziet er echt belachelijk uit, als een slechte copie), dan vraag je je af wie ze willen pesten met hun gezeur en strenge eisen! Ons of de fotografen? :confused:

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    belachelijke eisen. als je nagaat dat een kindje in korte tijd zoveel veranderd. en dan is een paspoort 5 jaar geldig?
    en dan krijg je zo`n lullig klein fototje in zwart wit bij de bijschrijving. lijkt wel een slecht copytje.

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Goh die ken ik, ik heb ook de gemeente gebeld met precies dezelfde vraag toen Joey net geboren was. Hij moest op de foto, niet lachen, ogen open, allebei de oren zichtbaar... die mevrouw van de gemeente moest er zelf ook om lachen. En dat terwijl zo'n kindje over een paar maanden niet eens meer te herkennen is op die foto!

15. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    iris staat ook bij schreven. ze zat gewoon bij Sape op schoot, (sape staat er niet bij op hoor) en ook haar mondje staat een beetje open, maar dat gaf niets. hij was helemaal goed gekeurd

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Vraag voor de zekerheid even bij de gemeente of je kunt bijschrijven of dat je kindje een eigen paspoort nodig heeft.

Ik heb net zelf gebeld en nu blijkt dat voor Amerika (waar wij dus heen gaan) de kleine een eigen paspoort nodig heeft.
    Ook adviseerde ze me zo vlak mogelijk van te voren dit te doen omdat de kindjes dus zo snel en sterk veranderen.
    Wij gaan hem dus eind augustus laten maken en begin september gaan we weg.

Groetjes Anita

17. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoe duur is het eigenlijk om je kindje bij te laten schrijven? Goedkoper dan een nieuw paspoort?

18. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    bijschrijven is goedkoper.
    toen ons noa 3 weken was hebben we ook foto's laten maken, moesten nl allebei een nieuw paspoort. haar erbij kunnen schrijven.
    officieel mocht de foto niet maar ze hebben hem toch goedgekeurd. auke heeft nl zijn handen onder haar oksel zodat ze recht bleef zitten en haar hoofd wat ondersteund bleef.
    achteraf kregen we bij het gemeentehuis de tip om de maxicosi te gebruiken, daar een witte doek in te leggen en dan proberen de foto's te maken. als het goed is krijg je dan de beste foto zonder hulp van ons.

succes.

liefs femke

Deel Deze Pagina