Voeden op verzoek en niet meer slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lionne, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Gisteren is het consultatiebureau geweest. Zij zei dat we het om de drie uur voeden, zoals de kraamverzorgster zei, los moesten laten en F.ieke (11 dagen oud) op verzoek moesten gaan voeden. Daar zijn we gisteren dus mee begonnen. Ze komt heel vaak (ze drinkt dan vaak maar een borst) en daarna wil ze niet meer slapen, blijft ze onrustig.
    Ik heb haar vandaag om 13.00 uur gevoed en sindsdien is ze onrustig en wil ze haar bed niet in. Ze ligt er nu net weer vijf minuten in en is nu even rustig. Maar ik vrees dat ze niet doorslaapt.

Wat moeten we doen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar voor jullie dat je dochter zo onrustig is.
    Ging het beter toen je wel iedere 3 uur voedde?
    Was ze goed gegroeid en hoeveel plas- en poepluiers heeft ze?

Mirjam

3. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Als we haar om de drie uur wakker maken is ze erg driftig als ze niet meteen kan drinken. (het toeschieten duurt bij mij eventjes)

We laten haar nu op haar eigen moment komen, maar we proberen haar wel om de vier uur te voeden.
    Vandaag heeft ze om 23.00-01.00-07.30-12.00 gedronken. Ze drinkt dan een borst zo'n twintig minuten en de andere borst vijf minuutjes.

Vanochtend woog ze 3800 gram. Dus 60 gram boven geboortegewicht. Ze heeft bijna elke luier een plasen/of poepluier. (we verschonen voor elke voeding en soms zelfs daarna nog een keer, want ze gaat brullen van een vieze luier)

Deel Deze Pagina